قره‌شیخلو: پایان ادغام اتحادیه‌ها فقط به اراده شورای توسعه بازمی‌گردد
کد خبر: 3820679
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
در جمع تعدادی از مدیران مؤسسات قرآنی کشور/

قره‌شیخلو: پایان ادغام اتحادیه‌ها فقط به اراده شورای توسعه بازمی‌گردد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ رئیس سازمان دارالقرآن در جمع مدیران مؤسسات خطاب به حجت‌الاسلام حمید محمدی، ایشان را در شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان شخصیتی حقیقی و حقوقی اثرگذار دانست و خواستار حضور جدی ایشان و پایان مباحث پرتنش ادغام دو اتحادیه مؤسسات شد.

قره‌شیخلو: پایان ادغام اتحادیه‌ها فقط به اراده شورای توسعه بازمی‌گرددبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در نخستین مجمع اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت کشور که صبح امروز، 29 خردادماه، در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر این است که هر حرفی می‌زنیم و هر عملی انجام می‌دهیم، باید در محضر خداوند جواب دهیم، افزود: در کشور نه تنها در حوزه قرآن، بلکه در تمامی حوزه‌ها شاهد معضلاتی هستیم، معضل در هنگام وضع قانون؛ چراکه قانون‌ها جامعیت و مانعیت ندارند. دوم، در اجرای همان قانون‌ها تعهدی نیست. سوم، اینکه دستگاه‌هایی که وظیفه نظارت دارند به نحو احسن وظیفه خود را انجام نمی‌دهند.

ادغام دو اتحادیه مصوبه قطعی داشت

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه به عنوان دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور منحل شده، مواردی را متذکر می‌شود، اظهار کرد: ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور، مصوبه‌ قطعی با امضای حجت‌‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی را دارد که زمان حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی، معاون سابق قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابلاغ شد، اما شورای توسعه چهار بار مصوبه را درباره ادغام دو اتحادیه کشور تغییر داد. یکی تشکیل گروه حقیقت‌یاب بود که بر این اساس کمیته‌ای تشکیل و گزارشی تهیه و مقرر شد این گزارش در جلسه بعدی شورای توسعه قرائت شود، چون دلایلی که از سوی طرف مقابل برای رد بحث ادغام مطرح شده بود، مورد بررسی قرار گیرد. گزارش از طرف کمیته حقیقت‌یاب تنظیم شد، اما متأسفانه در جلسه بعدی شورای توسعه قرائت نشد.

وی ادامه داد: مصوبه دوم این بود که طی جلسه مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، بحث ادغام تعیین تکلیف شود و گزارشی به شورای توسعه ارائه دهند، با پیگیری اینجانب از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفتند که این به ما ربطی ندارد. دو مجموعه مردمی هستند و خودشان در این زمینه تصمیم بگیرند. سوم این بود که آقایان مدعی شدند ادغام اصلاً مصوبه قطعی ندارد و ادغام اتحادیه‌ها در 31 استان آن هم با صرف هزینه‌ و وقت و 500 صفحه اسناد قطعی ادغام را نادیده گرفتند. مصوبه چهارم این بود که حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جلسه‌ای با دو طرف اتحادیه‌ها داشته باشد و تعیین تکلیف کند.

دبیر شورای توسعه با قاطعیت به وظیفه خود عمل کند

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم خطاب به حجت‌الاسلام محمدی که در جلسه حضور داشت گفت: تصمیم‌گیری درباره ادغام دو اتحادیه کشوری این قدر سخت است که این جریان دو سال ادامه داشته باشد؟ شما به عنوان دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و فردی که امضای شما پایین مصوبات 83 جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی است، باید به وظیفه خود محکم عمل کنید تا این مشکل حل شود. مجمع عمومی اتحادیه مدغم از طرف شما به عنوان دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در آذرماه سال گذشته تأیید شد، اما بعد این گونه کردید!

وی تصریح کرد: مگر در بیانیه گام دوم انقلاب، مبارزه با فساد اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و ... مطرح نشده است؟ یکی از فساد‌های اخلاقی این است که قانون مملکت به نفع خود مصادره شود. بحث قرآن در کشور ما مظلوم است. تفکری در کشور ما هست که خودش را صاحب قرآن و شورای نگهبان قرآن می‌داند. این چه نگاه و تفکری است؟

توصیه‌ای به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت

قره‌شیخلو تصریح کرد: مگر این هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی و مردمی کشور، که در حال حاضر فعالیت می‌کند، مادام‌العمر هستند. همین آقایان مدعی می‌توانند پس از پایان فعالیت این هیئت مدیره بیایند و برنامه خود را ارائه دهند و رأی جمع کنند و به عنوان عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مدغم فعالیت کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن بیان کرد: قرآن و خدمت به قرآن هدف است؛ لذا باید هنگامی که احساس می‌کنید که نمی‌توانید در این زمینه اثرگذار باشید کنار بروید. دو سال است که بحث ادغام اتحادیه کشور مطرح است و درگیر آن هستیم. توافقی با هم کردیم و باید پای آن بایستیم. هدف فعالیت‌ مؤسسات و اتحادیه قرآنی، گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی در پایان تأکید کرد: از جناب آقای حجت‌الاسلام محمدی، قائم‌مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، که یک فعال و شخصیت قرآنی شناخته‌شده هستید و حرف و عملتان مؤثر است، می‌خواهم جریان ادغام دو اتحادیه قرآنی را جمع کنید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha