بازدید ۱۳۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی اصفهان در تعطیلات عید فطر
کد خبر: 3817702
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

بازدید ۱۳۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی اصفهان در تعطیلات عید فطر

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از بازدید بیش از ۱۳۰ هزار نفر گردشگر از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان همزمان با تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

بازدید 130 هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی استان اصفهان در تعطیلات عید فطر

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون اللهیاری امروز شنبه 18 خرداد با اعلام این مطلب اظهار کرد: بررسی آمارهای موجود حاکی است از تاریخ 14 خرداد ماه و آغاز تعطیلات عید سعید فطر تا پایان روز جمعه 17 خردادماه، تعداد 130 هزار نفر گردشگر از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید به عمل آورده‌اند.
وی افزود: با عنایت به تعطیلی برخی بناهای جهانی استان همچون کاخ چهلستون به دلیل سم پاشی و دفع آفات، این بناها از روز 16 خردادماه به گردشگران خدمات رسانی نمودند. با این وصف در مجموعه جهانی باغ فین کاشان و کاخ چهلستون در شهر تاریخی اصفهان به ترتیب بیشترین تعداد گردشگر را به خود اختصاص داده‌اند.
اللهیاری گفت: با عنایت به مطلوبیت نسبی هوا و همچنین جریان داشتن زاینده رود پیش بینی می‌شد تا امسال نسبت به سال گذشته گردشگران بیشتری به استان سفر نمایند، روی همین اصل تلاش نمودیم تا جاذبه‌های بیشتری جهت بازدید گردشگران مهیا شود، بنابراین با تمهیدات اندیشیده شده برخی بناها و مجموعه‌های تاریخی همچون: شهر تاریخی و زیرزمینی «اوئی» در نوش آباد در شمال استان اصفهان که به دلیل اختلاف در نحوه بهره برداری بسته شده بود، پیش از تعطیلات عید سعید فطر بازگشائی شد، لذا آمارها حاکی از استقبال گردشگران از این جاذبه‌ها بوده است.
رکورد شکنی بازدید از جاذبه‌های طبیعی استان
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: با عنایت به سیاست‌های اندیشیده شده در راستای توزیع متوازن گردشگری در پهنه استان، در طول تعطیلات عید سعید فطر شاهد حضور گسترده گردشگران از داخل و خارج استان در راستای بازدید از جاذبه‌های طبیعی استان اصفهان بودیم به گونه‌ای که گزارشات حاکی است، محورهای شمالی، مرکزی، غرب و جنوب استان مقصد صدها هزار گردشگر طبیعت گرد بوده است، در همین راستا گزارشات حاکی از اقامت بیش از 85 هزار گردشگر در شهرستان سمیرم در جنوب استان در طی تعطیلات عید سعید فطر بوده است.
اللهیاری همچنین افزود: محور گردشگری غرب استان که در حال حاضر از آب و هوای مطبوع و همچنین اقلیم زیبا و منحصر به فردی برخوردار است، مقصد بسیاری از گردشگران طبیعت گرد بوده است به گونه‌ای که ظرفیت اقامت در شهرستان چادگان در روز 16 خرداد تکمیل شد و مسئولان ستاد سفر شهرستان ناگزیر به گشودن درهای حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها به روی گردشگران شدند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان همچنین تصریح کرد: آمارهای موجود در سایر شهرستان‌های غرب استان حکایت از تردد نزدیک به یکصد هزار خودرو در فریدن بزرگ، خوانسار و گلپایگان در طی تعطیلات دارد که این نکته خود نشان دهنده استقبال گسترده گردشگران از جاذبه های طبیعی در کنار جاذبه های تاریخی این مناطق است.
انتهای پیام

captcha