شخصیت امام راحل تمامی پازل‌های مدیریتی و سیاسی دنیا را برهم زد
کد خبر: 3817157
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

شخصیت امام راحل تمامی پازل‌های مدیریتی و سیاسی دنیا را برهم زد

گروه اجتماعی - رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که ویژگی‌های شخصیتی امام راحل به عنوان رهبری سیاسی و ولایی تمامی پازل‌های مدیریتی و سیاسی دنیا را برهم زد، ادامه داد: ایشان در هر شرایطی از پیدایش انقلاب گرفته تا دوران جنگ تحمیلی، پایبند به اصول اخلاقی و دینی بود و هرگز از آرمان های اصیل دین عدول نکردند.

شخصیت امام راحل، تمامی پازل‌های مدیریتی و سیاسی دنیا را برهم زدمسلم اورنگی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان، در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که برای شناخت آرمان‌های امام راحل باید به زمینه‌های پیدایش انقلاب اسلامی برگردیم، گفت: در این رابطه صاحب‌نظران بزرگ نیز با معادلات عقلی خود نتوانستند پاسخ دهند که چگونه بعد از رنسانس، یک حرکت مذهبی و دینی توانست حرکت عظیم جهانی را منجر شود، به نوعی که این انقلاب را بزرگترین پدیده قرن معاصر نامیدند.

وی با تأکید بر این‌که آرمان‌های امام راحل در پیدایش انقلاب اسلامی ایران متجلی می‌شود، افزود: بعد از آیت‌الله بروجردی، مرجع عمومی برای مردم بسیار بود اما امام راحل با حرکت‌هایی در تقابل رژیم سیاسی همچون اعتراض به «انجمن‌های ایالتی و ولایتی یا کاپیتولاسیون» به نوعی پیشتازی خود را از سایر مراجع نمایان کرده و به مرجع تقلیدی سیاسی که سایر مراجع نیز به خط و ربط او نگاه می‌کنند، تبدیل می‌شود.

حرکت‌های امام راحل برگرفته از یک‌سری آرمان‌های والا بود

اورنگی، با بیان این‌که مبنای حرکت‌هایی که امام راحل انجام می‌داد برگرفته از یک‌سری آرمان‌های والا بود، افزود: یک بعد آن، آرمان‌های فرهنگی و تربیتی بود که در قالب آن بر تربیت انسان‌های فرهیخته و متقی که بعد از پیروزی انقلاب سکان مدیریتی انقلاب را در دست می‌گیرند تاکید داشت و در بعد اجتماعی نیز ایشان به‌دنبال تشکیل جامعه‌ای خداپسند بود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این‌که بزرگترین آرمان حضرت امام در آرمان‌های سیاسی‌، پیدایش انقلاب اسلامی بود که هیچ شباهتی به حکومت‌های معاصر نداشت، گفت: امام راحل در مسائل اقتصادی و مدیریتی نیز آرمان‌های بزرگی داشت که تشکیل جامعه‌ای بر پایه مدیریت و اقتصاد اسلامی از جمله آن بود.

شخصیت امام راحل، تمامی پازل‌های مدیریتی و سیاسی دنیا را برهم زد

وی با بیان این‌که ویژگی‌های شخصیتی امام راحل به عنوان رهبری سیاسی و ولایی تمامی پازل های مدیریتی و سیاسی دنیا را برهم زد، ادامه داد: ایشان در هر شرایطی از پیدایش انقلاب گرفته تا دوران جنگ تحمیلی، پایبند به اصول اخلاقی و دینی بود و هرگز از آرمان های اصیل دین عدول نکردند.

اورنگی آرامش روحی و درونی را از دیگر شخصیت‌های برجسته امام(ره) دانست و افزود: سرداران و فرماندهان بزرگ در جملات و نامه های خود نوشته‌اند که در بحران‌های متعدد جنگ جهت کسب تکیلف از امام راحل نزد ایشان می‌رفتیم اما به حدی وجودشان معنوی بود و آرامش داشت که جواب خود را می‌گرفتیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی، در این رابطه تشریح کرد: ایشان همواره به عنایات الهی توجه داشتند و حتی در جریان آزادی خرمشهر نیز فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ این سخن را در مورد عملیاتی گفتند که طی آن رژیم بعثی 50 هزار نیرو از دست داده و 20 هزار اسیر دادند، حتی در این شرایط نیز عنایات الهی را از یاد نبردند.

امام راحل مردم را عمیقاً باور داشتند

وی با بیان این‌که امام راحل مردم را عمیقا باور داشته و متقابلا مردم نیز ایشان را عمیقا باور داشتند، افزود: امام راحل قبل از اینکه رهبری سیاسی و دینی باشد، شخصیتی خودساخته بود و وجودش برای رهبری بزرگ آماده شده بود.

اورنگی در ادامه گفت: در قانون اساسی مطرح شده که رهبری جامعه اسلامی در اصل با حضرت بقیه الله(عج) است که در زمان غیبت بر عهده شخصی عادل، مدیر، مدبر، باتقوا و... است که توسط مجلس خبرگان انتخاب می‌شود و نگاه به رهبری جامعه اسلامی نگاهی است که تمهیدات انقلاب جهانی را فاهم می‌کند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، ضرورت و اهمیت وجود رهبری در بین آحاد مختلف جامعه روز به روز بیشتر می شود.

انتخاب رهبری انقلاب اسلامی توسط مجلس خبرگان دنیا را متحیر کرد

اورنگی اضافه کرد: بعد از رحلت امام(ره) انتخاب رهبری انقلاب اسلامی توسط مجلس خبرگان دنیا را متحیر کرد و در حقیقت رخداد بسیار بزرگی بعد از پیروزی انقلاب بود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اظهار کرد: در این رابطه همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملی کردن منویات رهبری برگزار شد که خروجی ارزشمندی داشت و جزو اولین حرکت‌ها در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نگاه به گذشته داشته و تشریح می‌کنند که انقلاب چگونه به دست آمده است؛ همچنین وضع موجود را تشریح می کنند و با اشاره به برکات انقلاب، نقاط قوت و ضعف را بیان می‌کنند و در ادامه نیز راهبرهای آینده انقلاب را تشریح می‌کنند.

اورنگی خاطرنشان کرد: ایشان در این بیانیه، موارد بسیاری را مطرح کرده و به جوانان امید دارد و نگاهی جوانگرایانه دارند تا قشر جوان وضعیت را تعالی بخشد؛ این بیانیه راهگشای چهل سال بعدی انقلاب است و باید به تک تک موارد آن توجه کنیم.

captcha