موضوع فلسطین زمینه‌ساز شکل‌گیری مقاومت جهانی در مقابل سرمایه‌داری حاکم بر دنیاست
کد خبر: 3816083
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

موضوع فلسطین زمینه‌ساز شکل‌گیری مقاومت جهانی در مقابل سرمایه‌داری حاکم بر دنیاست

گروه سیاست و اقتصاد - دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز مسئله فلسطین مسئله شکل‌گیری یک مقاومت جهانی در مقابل آمریکا، استکبار جهانی و سرمایه‌داری حاکم بر دنیاست. جریان مقاومت، مسئله فلسطین را به عنوان نماد مقابله با سرمایه‌داری حاکم بر جهان شعار خود قرار داده و حول این محور می‌چرخد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز، دهم خرداد در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در مصلای بیت‌المقدس اراک گفت: راهپیمایی روز قدس در طول چهل ساله انقلاب در ایران و دیگر کشورهای جهان برگزار شده و هر سال در حال گسترش است.
وی حضور حداکثری امسال مردم در داخل و خارج کشور را نشان اراده مردم برای تحقق پیروزی فلسطین دانست و اضافه کرد: اراده راسخ مردم دنیا حاکی از آن است که توطئه‌های دشمنان کارساز نیست روز قدس به محدوده جغرافیایی فلسطین و منطقه ما تعلق ندار‌د داستان روز قدس داستان مقابله با استکبار جهانی است.
آیت‌الله اراکی تصریح کرد: سال‌هاست که شاهدیم که در سراسر جهان، قدرتی با پشتوانه سرمایه و سرمایه داران خونخوار جهانی درصدد است که تمام مقدرات جهان را در اختیار بگیرد و سیاست، اقتصاد و سیاست دنیا را قبضه کند و قدرت نظامی نیز در اختیار آنها باشد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه امروز سرمایه‌داران غربی آمریکایی و جوامع علم اقتصاد جهان قدرت نظامی را برای تحقق اهداف خود در اختیار گرفته‌اند اظهار کرد: این جریان سرمایه‌داری در تعداد انگشت‌شماری از سرمایه‌داران خون‌خوار زالوصفت خلاصه می‌شود که تمام سرنوشت اقتصاد دنیا را در اختیارشان قبضه کرده‌اند.
به گفته آیت‌الله اراکی مبارزه با ملت ایران به این دلیل است که ملت ما پیشتاز مقابله با جریان دشمنان و توطئه آنان است و این امر تهدید جدی برای سرمایه‌داران جهان محسوب می‌شود‌. امروز تنها ایران نیست که از توطئه‌های دشمنان آسیب می‌بیند بلکه همه دنیا عدالت‌خواهی موافق هستند جنگ آمریکا با چین، روسیه، کره شمالی ونزوئلا و دیگر کشورهای آزادی‌خواه از روی چه حسابی است آنان می‌خواهند تمام قدرت‌های دنیا را در اختیار خود قبضه کنند.
وی با بیان این نکته که ملت آمریکا باید توطئه‌های حکومتش را بشناسد چراکه آنان نیز مورد ظلم حکومت واقع شده‌‌اند لذا حضور رسانه‌ها را در انتقال پیام انقلاب به جهانیان ضروری برشمرد و افزود: رسانه‌ها و مسئولان ما این پیام را به ملت آمریکا بدهند که آنچه آمریکا انجام می‌دهد در خدمت مشتی سرمایه‌دار انگشت‌شمار است که حتی مردم آمریکا را هم به گروگان گرفته است. امروز شاهد فقر گسترده در آمریکا هستیم و این شرایط تنها به آمریکا محدود نمی‌شود و در تمام کشورها مثل انگلیس و فرانسه که محور سرمایه‌داری جهان هستند وجود دارد. اتفاقاتی که امروز در فرانسه رخ می‌دهد یا چند سال پیش تحت عنوان جنبش 99 درصدی در آمریکا شاهد بودیم، اتفاقاتی عادی نیستند.
آیت‌الله اراکی خطاب به اهل رسانه تأکید کرد: رسانه‌های ما باید از لاک دفاع بیرون آمده و به تهاجم علیه آمریکا و سیاست‌های سردرمداران آن بپردازند. همه ملل می‌دانند ایده، اندیشه و راه و روشی که ما داریم به نفع ملت‌های مختلف دنیا و ملت آمریکاست. باید دید و بررسی کرد آمریکا که خود را برترین قدرت اقتصادی جهان می‌داند چرا امروز از بدهکارترین کشورهای جهان است، سؤال اینجاست آیا مردم آمریکا می‌دانند که دولتمردان کشورشان با چاپ اسکناس بی‌پشتوانه ثروت مردم دنیا را می‌مکند؟
وی ادامه‌ داد: بی‌شک این وضعیت ادامه ندارد و سنت‌های حاکم بر جوامع بشری این جریان را بر نمی‌تابند و قطعا یک جریان بین‌المللی علیه جریان سرمایه‌داری در آستانه پیدایش است و آنچه در ایران و محور مقاومت و کل جهان در حال پیدایش است ایجاد یک جریان جهانی علیه این سرمایه‌داری خون‌خواری است که همه ملت‌های جهان را تحت فشار قرار داده و به فقر دچار می‌کند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ثروت‌های دنیا برای تمام مردم دنیا کفایت می‌کند و طبق آنچه در قرآن آمده خداوند ثروت، رزق و نیاز مردم دنیا را در حد رفاه مردم در زمین بوجود آورده است اظهار کرد: اگر عدالت برپا شود فقیری در جهان نخواهد بود و سرمایه‌دارهای شکم‌پر بی‌رحم را نخواهیم داشت که در کنار آنها امواجی از فقرا زندگی کنند. آنچه در فلسطین رخ می‌دهد نمادی از مبارزه علیه این قدرت حاکم بر سرنوشت جهان است و در واقع شکل‌گیری جبهه مقاومتی است که فلسطین نماد آن است.
آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه امروز ترامپ گستاخی را در حد اعلای خود بروز داده و اعلام کرد رسما طرفدار قدرت هایی هستیم که سرمایه داری را تقویت می کنند، اضافه کرد: دولت آمریکا و رئیس حمهورهایش در گذشته جرأت اعلام این موضع را به وضوح نداشتند اما امروز گستاخ شدند و رسما اعلام می کنند که برای نابودی جبهه ضد سرمایه داری تلاش می کنند. در کنار برملا شدن آشکار موضع آمریکا رسانه ها، اندیشمندان، دانشگاهیان و متفکران ما باید این مسئله را برجسته کرده و تحلیل کنند تا مردم بدانند که چه جریانی امروز در حال رخ دادن است.
وی بیان کرد: امروز مسأله فلسطین مسأله شکل‌گیری یک مقاومت جهانی در مقابل آمریکا، استکبار جهانی و سرمایه‌داری حاکم بر دنیاست. جریان مقاومت، مسئله فلسطین را به عنوان نماد مقابله با سرمایه‌داری حاکم بر جهان شعار خود قرار داده و دور این محور می‌چرخد و از این محور به عنوان اهرمی برای شکست سرمایه‌داری حاکم بر جهان استفاده می‌کند.
آیت‌الله اراکی به آیات ابتدایی سوره مبارکه اسرا استناد کرد و با بیان اینکه خداوند به سفر پیامبر(ص) از مسجدالحرام به مسجدالاقصی اشاره می‌کند که این سفر نشان‌گر حرکت و جنبشی است که از مکه آغاز می‌شود و در مسجدالاقصی به پیروزی نهایی می‌رسد تصریح کرد: سفر نبی مکرم اسلام (ص) تنها سفری آسمانی نبود و ایشان همه حوادث آینده جهان اسلام تا دولت مهدی(عج) مشاهده کردند. این سفر عجیب تاریخی در تاریخ بشر نظیر ندارد و جنبه‌های بسیاری به همراه دارد. این سفر دو بخش دنیایی و آخرتی دارد. که بخش اول این سفر آغازش مکه و مسجدالحرام و انجامش مسجدالاقصی و بخش دوم، از مسجدالاقصی به آسمان است. در این بخش رسول اکرم با همه انبیا ملاقات کردند و همه انبیا پشت سر ایشان نماز اقامه کردند. یکی از آیات سوره آل عمران به همین مناسبت نازل شده و در آن اشاره شده است که خدواند از همه پیامبران پیمان گرفت که همگی باید به رسول خاتم ایمان بیاورید، لذا مسیحیت حقیقی و راستین، مسیحیت پیرو محمد(ص) است و اگر یک مسیحی بگوید او را قبول ندارم تابع مسیح نیست، چون مسیح(ع) پیرو رسول خداست. حضرت حق از پیامبران برای یاری رسول خدا پیمان گرفت؛ لذا برای وفای به همین پیمان است که بنا بر آنچه در همه روایات حتی در منابع مسیحیت و یهودیت و روایات شیعه و سنی آمده است که سرانجام مسیح(ع) در روزی باز می‌گردد که امام زمان(عج) به مراه یارانش در مسجدالاقصی اعلام حکومت جهانی می‌کنند و حضرت عیسی(ع) به یاری امام زمان(عج) می‌شتابد و نماز را به امامت ایشان اقامه و از ایشان تبعیت می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه‌ داد: این جریان عجیب از مسلمات جریانات تاریخ ماست و جای شک و شبهه‌ای ندارد وفای به این پیمان است. مسیح به عنوان نماینده تمام پیامبران پیش از رسول خدا باز می‌گردد و به یاری امام زمام می‌شتابد و از روایات استفاده می‌شود که فرمانده کل نیروهای امام زمان(عج) حضرت مسیح است و اوست که ریشه صهیونیست‌ها را تحت رهبری حضرت مهدی(عج) برخواهد کند، از این‌رو جریان سوره اسرا جریان مهمی است و آیات آغازین آن جریان مهمی را در جامعه بشری گوشزد می‌کند تا به آنجا می‌رسد که قرآن کریم به یهودیان اخطار می‌دهد و می‌گوید دو بار در زمین فساد خواهید کرد، فساد شما هر دو بار ریشه‌کن خواهد شد و اگر وعده ریشه کن کردن فساد دوم شما فرا برسد روی شما سیاه خواهد شد. یاران امام زمان(عج) مسجد‌الاقصی را فتح کرده و آنجا نماز برپا می‌دارند و ساختار فساد شما و بنیادهای ستمگرانه شما را در هم خواهند کوبید و این وعده الهی است.
آیت‌الله اراکی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: هدف ما از تجمع و راهپیمایی روز قدس این است که در وهله اول به حضرت ولیعصر(عج) اعلام کنیم که همه ما و ملت ایران هرچند تحریم شویم، جوانان ما را بکشید و تهدید شویم و ناوهای جنگی آنها به منطقه ما بیایند و توطئه کنند، دست از یاری شما بر نمی‌داریم و بر پیمانی که با شما بسته‌ایم پایداریم و تا برافراشته شدن پرچم دین شما در جهان از این پیمان بازنخواهیم گشت. پیام دوم خطاب به امام، رهبری، شهدا و خانواده‌های آنان است که بدانید این ملت بر سر پیمانی که با شما بسته پایدار خواهد بود و نه تنها خسته نمی‌شود بلکه دشمن را خسته می‌کند. ما 1400 سال است پای جبهه علی(ع) ایستاده‌ایم و در این پیمان ثابت قدم هستیم و مطمئنیم که پیروزی از آن ماست.
وی به تشریح هدف و پیام سوم راهپیمایی روز قدس پرداخت و اظهار کرد: دشمن باید بداند این ملت متحد است و توطئه‌هایی که برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان، مردم و دولت، و مردم و رهبری دنبال می‌شود، بی‌اثر و شکست خورده است و این حضور یکپارچه ملت ما در راهپیمایی روز قدس با زبان روزه نشان‌گر آن است که این ملت صبور است و سختی‌ها را تحمل کرده و زیر بار ننگ دشمن نخواهد رفت همه اقشار این ملت یکپارچه برای دفاع از اهداف انقلاب پشت سر رهبری ایستاده و این وحدت دجار شکاف نشده و تا پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در خصوص چهارمین پیام گفت: پیام بعدی این راهپیمایی خطاب به مسئولان است. مسئولان از بطن مردم انتخاب شدند باید به اهمیت مسئولیت خود پی ببرند. سفارش‌ها، توصیه‌ها و دستورات مقام معظم رهبری مهم است باید همه را جدی گرفته و سرلوحه امور قرار دهند. مسئولان بدانند شرایط کشور عادی نیست و لازم است تلاش خود را مضاعف کرده و کار جهادی کنند و از طرف دیگر با اقشار مختلف مردم پیوند خود را محکم کرده و ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشند تا تلاش و همت شان مضاعف و تدبیرشان قوی‌تر شده و با پیچیدگی مشکلات مردم آشناتر شوند، نزدیکی بین مردم ‌و مسئولان باعث می‌شود که مردم نیز احساس کنند مسئولان پشتوانه آنها بوده آنان را درک و حمایت می‌کنند زیرا داشتن همین باور برای برای مردم آرامش بخش است.
عضو خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود به جنگ اقتصادی موجود در کشور اشاره و تصریح کرد: فشار کار روی مسئولان زیاد است و با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت از تولیدات مهم داخلی می‌توان بر فشارهای اقتصادی غلبه کرد.
انتهای پیام

captcha