معامله قرن خیال باطل آمریکا و رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 3816065
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

معامله قرن خیال باطل آمریکا و رژیم صهیونیستی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زاهدان گفت: معامله قرن، خواب و خیال باطل امریکا و رژیم صهیونیستی برای دست یافتن بر سرزمین‌های اسلامی است؛ این خواب، با هوشیاری امت مسلمان، هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه 10 خردادماه گفت: مردم مظلوم فلسطین ده‌ها سال است که مورد حمله‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند و در تمام این مدت، از حقوق قانونی خود محروم بوده‌اند و متأسفانه سران کشورهای غربی و حتی اسلامی، به‌دلیل منافع خود از رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کنند.
وی ادامه داد: اخیراً رئیس جمهوری امریکا از معامله‌ای که آن را «معامله قرن» نامیده‌اند، نام برده که در آن قرار است بخش کوچکی از بیت‌المقدس را به فلسطینی‌ها واگذار کنند و در عوض، بخش عمده آن را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: در این معامله چند شرط وجود داشت؛ نخستین شرط این بود که افرادی که آواره شدند حق بازگشت به فلسطین را ندارند و دومین شرط هم این بود که دولت فلسطین حق داشتن ارتش برای دفاع از خودش را ندارد.
وی افزود: رژیم صهیونیستی سرزمین مردم فلسطین را غصب کرده و می‌خواهد با محدود کردن آنان به سرزمینی محدود بدون ارتش و قدرت دفاعی بر سر به رسمیت شناختن خود با مسلمانان معامله کند.
محامی اظهار کرد: معامله قرن، خواب و خیال باطل امریکا و رژیم صهیونیستی برای دست یافتن بر سرزمین‌های اسلامی است؛ این خواب، با هوشیاری امت مسلمان، هیچگاه تعبیر نخواهد شد.
وی بیان کرد: محورهای «معامله قرن» اعلام نمی‌شود، اما آنچه از شرایط و قرائن مشخص است این موضوع به سرزمین‌های اشغالی محدود نمی‌شود و برای همه منطقه غرب آسیا برنامه ریزی‌هایی کرده‌اند که قطعا هم به نتیجه نخواهد رسید.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: سه موضوع در آمریکا از نشانه‌های شروع طرح معامله قرن است؛ اول به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، دوم بخشیدن بلندی‌های جولان به این رژیم و سوم هم فشاری که بر جمهوری اسلامی وارد می‌شود تا در اثر تحریم‌ها و فشارها ایران را در منطقه تضعیف کنند و این سه مورد نشان می‌دهد که حوزه عمل طرح معامله قرن حداقل منطقه غرب آسیا را در بر می‌گیرد.
محامی در ادامه با قدردانی از حضور گسترده مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در راهپیمایی روز قدس، عنوان کرد: این روز به عنوان برجسته‌ترین یادگار امام راحل فقط روز فلسطین نیست بلکه روز فریاد مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ای به نام صهیونیسم در جهان است.

انتهای پیام

captcha