طنین فریاد ضد صهیونیستی مردم روزه‌دار تبریز
کد خبر: 3816034
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

طنین فریاد ضد صهیونیستی مردم روزه‌دار تبریز

گروه سیاسی - قشرهای مختلف مردم غیور و انقلابی تبریز امروز با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس روز همبستگی جهانی با ملت فلسطین، بار دیگر تاکید کردند که تنها راه ریشه کن شدن غده سرطانی اسرائیل پایداری، مقاومت و مبارزه است.

طنین فریاد ضداستکباری و ضد صهیونیستی مردم روزه دار تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اقشار مختلف مردم آذربایجان‌شرقی امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نمایش قدرت اسلام تاکید و اعلام کردند که روز قدس انتفاضه جهان اسلام است.

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آوای پرخروش میلیون‌ها مسلمان و راهپیمایان روز جهانی قدس که آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زدند بر اندام دژخیمان صهیونیست لرزه انداخت و دل ملت مظلوم فلسطین را آرام کرد.

مراسم روز جهانی قدس در حالی امروز در نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی برگزار شد که بیداری اسلامی به عنوان مولود ابتکار امام راحل (ره) و انقلاب ملت ایران، جغرافیای اسلامی را درنوردیده و آرمان آزادیخواهی و حمایت از حق ملت مظلوم فلسطین به عنوان قطب‌نمای خیزش ملت‌ها درآمده است.

حمایت از فلسطین و اعلام برائت از رژیم اشغالگر قدس سمبلی از گرایش بشر به آزادی و آزادیخواهی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هوشمندانه اعلام کرد و امروز همه آزادیخواهان جهان در حمایت از عدالت فریاد می‌زنند و به پا می‌خیزند.

طنین فریاد ضداستکباری و ضد صهیونیستی مردم روزه دار تبریز

تقریباً هفت ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و در شانزدهم مرداد‌ماه سال 58 و تقریباً یک سال پیش از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، پیامی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صادر شد که طی آن از توده ملت‌های جهان خاصه مسلمانان دعوت شد تا در همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در روزی که «روز قدس» نامگذاری شد، راهپیمایی کنند.

روز قدس روز دفاع از مستضعفان جهان، روز فریاد حمایت از مستضعفین و روز ذلت و خواری استکبار و بی‌محتوا شدن صهیونیست‌هاست. آزادسازی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین، نماد آرمان‌خواهی مبتنی بر تعلیمات الهی و قرآنی مسلمانان جهان است.

امروز در حالی که آفتاب سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود، اما مردم تبریز حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس داشتند.

طنین فریاد ضداستکباری و ضد صهیونیستی مردم روزه دار تبریز

مردم تبریز امروز اوج همبستگی، همدلی و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند و با زبان روزه و در گرمای هوا و درست در ساعات اوج گرما به خیابان‌ها آمدند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند و در این حماسه، حمایت خود از مردم فلسطین و خشم و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش بگذارند.

جمعه برای ما مسلمانان میعادگاه روز ظهور است، روز حاکمیت مستضعفان، آخرین جمعه نشان آخرین امید است و اگر این جمعه در ماه مبارک خدا باشد یعنی آخرین امید برای حاکمیت مستضعفان، آخرین امیدی که هر سال با مشت‌های گره‌ کرده و فریادهای روزه‌داران می‌درخشد و چشم غاصبان را کور می‌کند.

طنین فریاد ضداستکباری و ضد صهیونیستی مردم روزه دار تبریز

موج بیداری اسلامی که موجب شده فریاد عدالتخواهی ملت‌های مسلمان تا مرزهای فلسطین اشغالی پیش رود، امروز با سر دادن شعار «القدس لنا» آرمان رهایی قدس و آزادی سرزمین‌های اشغالی از سلطه رژیمی نامشروع را نزدیک‌تر ساخته است.

ندای مرگ بر اسراییل و الموت لاسراییل امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حالی جغرافیای آزادیخواهان جهان را در می‌نوردد که جانشین خلف و شایسته امام (ره) با هدایت داهیانه ملت بیدار و پیشروی ایران اسلامی، تحقق آرمان رهایی قدس را در شرایط زبونی، انحطاط و سقوط رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر ساخته است.

مردم روزه‌دار شهرها و بخش‌های آذربایجان شرقی با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضوری پرشور در مراسم روز جهانی قدس بار دیگر پایبندی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته و بر عزم و اراده راسخ خود در حمایت از انتفاضه مردم مسلمان فلسطین و نابودی معامله قرن تاکید کردند.

آذربایجان‌های حاضر در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس، همبستگی مسلمانان و وحدت امت اسلامی را لازمه تقویت انتفاضه مردم فلسطین و پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها دانستند.

طنین فریاد ضداستکباری و ضد صهیونیستی مردم روزه دار تبریز

جوانان تبریزی با حضور پرشور و گسترده که می‌توان از ویژگی‌های راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در تبریز دانست، با در دست داشتن پلاکارت‌هایی با عنوان «القدس لنا و ای قدس» می‌آییم و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حمایت خود را از انتفاضه فلسطین اعلام کردند.

جوانان تبریزی همچنین با شعار یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا و ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، مرگ بر آل‌سعود و تکفیری بر اتحاد مسلمانان برای رهایی قدس تاکید کردند.

حضور گسترده مردم در راهپیمایی موجب قوت قلب فلسطینیان می‌شود

مسعود پزسکیان، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در تبریز، در گفت وگو با ایکنا، حضور آحاد مردم در این راهپیمایی را مهم و دارای پیام‌های روشن برای استکبار جهانی ارزیابی کرد و افزود: بدون تردید این حضور گسترده می‌تواند موجب قوت قلب فلسطینیان و واهمه رژیم اشغالگر قدس شود.
وی اظهار کرد: این راهپیمایی بزرگ و باشکوه باعث می‌شود صهیونیست‌ها نتوانند اهداف خود را برای غصب سرزمین فلسطینیان پیش ببرند، چون لشکر مسلمانان در سراسر جهان و به ویژه ایران اسلامی مقابل این زورگویی‌ها مقاومت کرده و ایستادگی می‌کنند.
پزشکیان با بیان اینکه قلدرها و زورگویان عالم همیشه می‌خواهند زور و تزویر را در جهان پیش ببرند، یادآوری کرد: اما داستان همواره با اعتراض مردمی روبرو می‌شود. 

طنین فریاد ضداستکباری و ضد صهیونیستی مردم روزه دار تبریز
وی ادامه داد: در این میان رژیمی نامشروع به صورت ظالمانه این باورها را نادیده گرفته و زیر پا می‌گذارد، اما مسلمانان آزاده روی باورهای خود ایستاده‌اند و تا زنده هستند مقابل ظالمان می‌ایستند و این راه با قدرت ادامه خواهد داشت.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باورها و اعتقادات مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: مسلمانان روی همین باورها زندگی و عبادت می‌کنند و می‌میرند و روز قدس جزو همین باورها است.
پزشکیان گفت: نظام سلطه باید بداند وقتی با زور مسلمانان فلسطین را از محل زندگی خود بیرون می‌کنند، سایر مسلمانان نمی‌توانند زیر بار این زور بروند و هر سال اعتراض خود را در قالب راهپیمایی را اعلام می‌کنند.

طنین فریاد ضداستکباری و ضد صهیونیستی مردم روزه دار تبریز

روزقدس از روزهای بسیار مهم و با اهمیت جهان اسلام است
حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با ایکنا، با ایکنا، با تاکید بر اهمیت راهپیمایی روز قدس در این مقطع زمانی، افزود: روز جهانی قدس یکی از روزهای بسیار مهم و با اهمیت جهان اسلام است؛ چرا که بیت‌المقدس پاره تن مسلمانان است.
وی با بیان این‌که قدس متعلق به تمامی مسلمانان و قبله‌ اول جهان اسلام است، گفت: امروز تمامی مسلمانان، مردم ولایتمدار ایران و مردم شهیدپرور تبریز در صحنه حاضر شده‌اند تا بار دیگر حماسه‌ای بسیار باشکوه و با عظمت خلق کنند.
انتهای پیام

captcha