۹۵ درصد رزمندگان دفاع مقدس «بچه مسجدی» بودند
کد خبر: 3814471
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

۹۵ درصد رزمندگان دفاع مقدس «بچه مسجدی» بودند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۹۵ درصد رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، بچه مسجدی بودند و آن عملیات‌های پیچیده و دشوار، حاصل ایمان، توکل و نبوغ همین بچه‌های مساجد بود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمود کردستانی، مدیرکل صدا و سیمای استان امروز در مراسم بزرگداشت سالروز آزادی خرمشهر که در مهمانسرای سپاه سلمان برگزار شد، گفت: خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی، هم برای ایران و هم برای رژیم بعثی، یک شهر استراتژیک بود، بنابراین اشغال آن توسط دشمن می‌توانست آینده جنگ را تغییر دهد.
وی با بیان اینکه خرشمهر، شهر بندری و نفتی بود که در آن دوران 13 اسکله داشت، افزود: صدام پس از اشغال این شهر، اعتماد به نفس گرفت و گمان می‌کرد که می‌تواند به همین ترتیب کل سرزمین ایران را فتح کند.
مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به اینکه صدام حسین برای تیبیت و نگهداری خرمشهر هزینه زیادی کرد، ادامه داد: این دیکتاتور ملعون 700 هزار تن کالا و 500 هزار دستگاه خودروی نو را در بندر به غارت برد و سپس با حدود 300 تن تی.‌ان.‌تی شهر را به‌طور کامل تخریب کرد تا قدرت خود را به رخ ما بکشد.
وی اظهار کرد: رزمندگان اسلام در عملیات دشوار و پیچیده بیت‌المقدس، موفق شدند تا پس از ۵۷۵ روز، خرمشهر را از اشغال بعثی‌ها آزاد کرده و ۳۰ هزار نیروی عراقی را اسیر کنند.
کردستانی بیان کرد: حدود 95 درصد رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، بچه مسجدی بودند و آن عملیات‌های پیچیده و دشوار، حاصل ایمان، توکل و نبوغ همین بچه‌های مساجد بود.
مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: در جنگ تحمیلی، ما با دستان خالی، مقابل دشمنی ایستادگی کردیم که 36 کشور دیگر از آن حمایت می‌کردند، این در نوع خود در جهان بی‌نظیر است.

انتهای پیام

captcha