خون شهدا بزرگ‌ترین انگیزه برای رفتن به جبهه بود
کد خبر: 3814405
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
یک جانباز دفاع مقدس:

خون شهدا بزرگ‌ترین انگیزه برای رفتن به جبهه بود

کانون خبرنگاران نبأ ــ محمد زارعی، از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس گفت: خون شهدا بزرگ‌ترین انگیزه من برای رفتن به جبهه بود در واقع هر شهیدی که به شهرها می‌آوردند، فکر می‌کردم که الان جای او در جبهه‌ها خالی است و باید یکی آن را پر کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر، روز ایران، روز سرافرازی مردمی است که خاک برای‌شان تنها قطعه‌ای‌ از زمین نبود بلکه غروری بود که باید از آن دفاع می‌کردند، آن هم نه با اسلحه بلکه با جانی عزیز تا سپر کنند آن را در مقابل آنان که چشم طمع دوخته‌اند به این آشیانه. خرمشهر غرق در خون، قلب تاریخ شد تا نامش برای همیشه با سلحشوری جوانان یک ملت برده شود و ماندگار بماند.
«خوان نیاز» برنامه ترکیبی سحرگاهی شبکه دوم سیما، که به مناسبت ماه مبارک رمضان به تهیه‌کنندگی رحیم صادق‌پور هر صبح از ساعت 2:45 دقیقه به روی آنتن می‌رود، سوم خردادماه به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر میزبان محمد زارعی، جانباز و از رزمندگان دفاع مقدس بود که در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس نیز حضور داشته است. وی که به همراه همسر و فرزندانش در این برنامه حضور داشت، با اشاره به انگیزه خود از حضور در جبهه گفت: خون شهدا بزرگ‌ترین انگیزه من برای رفتن به جبهه بود در واقع هر شهیدی که به شهرها می‌آوردند فکر می‌کردم که الان جای او در جبهه‌ها خالی است و باید یکی آن را پر کند.
زارعی ادامه داد: حدود 15، 16 سالم بود که به جبهه رفتم، در واقع شناسنامه‌ام را دستکاری کرده بودم تا زودتر به جبهه بروم، فقط آرزویم این بود که برای این نبرد انتخاب شوم، فکر می‌کردم در روز عاشورا نیز همه برای نبرد انتخاب نشدند خیلی‌ها برگشتند، فقط خدا خدا می‌کردم که من جزء آن دسته که برمی‌گردند؛ نباشم، وقتی به واقعه کربلا فکر می‌کردم با خودم می‌گفتم اگر آن موقع بودم چه می‌شد، نکند که آن روز در مقابل امام حسین(ع) شرمنده می‌شدم، چون آنها هم که در مقابل امام بودند ادعای مسلمانی داشتند فکر می‌کردم نکند من هم برای این نبرد انتخاب نمی‌شدم، همیشه می‌گفتم خدایا شکرت که صلاح دانستی آن روز نباشم و مرا ساختی برای اینکه امروز پرچم حضرت سیدالشهدا(ع) را بلند کنم. پس فقط دلم می‌خواست لااقل امروز که این فرصت پیش آمده بتوانم خودم را اثبات کنم.
این جانباز دفاع مقدس با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس، 40 روز بعد از عملیات‌ فتح‌المبین انجام شد، اظهار کرد: در ابتدا هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که خرمشهر به این زودی آزاد شود، در واقع همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، این عملیات در 10 مرحله انجام شد، ما در طول یک سال چند عملیات سنگین داشتیم از جمله عملیات‌های حصر آبادان و طریق‌القدس که در آن وسعت انجام شد. با اینکه رزمندگان ما خسته بودند اما روحیه بسیار بالایی داشتند اما همه می‌دانستند کار سختی پیش رو داریم، چراکه جلوی بیش از 20 هزار نیرو ایستاده بودیم اما سرانجام با یاری خدا این پیروزی به نام ایران در تاریخ ثبت شد.
زارعی همچنین به قدردانی و احترام مردم نسبت به رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم همیشه و همه جا قدردان هستند و با احترام و تعصب با ما رفتار می‌کنند تا آنجا که گاهی من شرمنده می‌شوم اما متأسفانه در ارگان‌ها و نهادهای دولتی آن چنان که باید این احترام وجود ندارد.
وی در ادامه این برنامه سحرگاهی به ذکر خاطرات خود از روزهای عملیات بیت‌المقدس پرداخت.
حدیثه سوختانلو
انتهای پیام
captcha