برگزیدگان مسابقات قرآنی بسیج البرز معرفی شدند
کد خبر: 3812524
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

برگزیدگان مسابقات قرآنی بسیج البرز معرفی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی بسیج البرز به ایستگاه پایانی رسید و نفرات برتر این دوره معرفی شدند.

برگزیدگان‌مسابقات قرآنی بسیج البرز معرفی شدند

به گزارش ایکنا از البرز، اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی بسیج استان البرز شامگاه گذشته، 27 اردیبهشت‌ماه در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) کرج برگزار شد.
سال گذشته در سطح مقدماتی رقابت میان ۱۱ ناحیه از نواحی سپاه استان البرز برگزار شد و نفرات برتر در روزهای نهم، دهم و یازدهم ماه مبارک رمضان سال جاری با یگدیگر به رقابت پرداختند.
این مسابقات در ۱۱ رشته از جمله ترتیل در رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال، اذان تقلیدی در رده سنی زیر 16 سال، قرائت قرآن در رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال و همچنین مفاهیم برگزار شد و حافظان قرآن در چهار رشته یک، سه، هفت و ده جزء به رقابت پرداختند.
محمد ذوالفقاری، مسئول دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: استان البرز و دارالقرآن بسیج این استان به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح است.
وی افزود: دارالقرآن بسیج با توجه منویات مقام معظم رهبری و بر اساس نظام فکری امام راحل(ره) در راستای تربیت قرآنی فعالیت‌های مطلوبی را انجام می‌دهد.
این مسئول گفت: یکی از مصادیق تربیت، سوق دادن آحاد مردم و بسیجیان به سوی انس با قرآن‌کریم است که این امر در مجموعه سپاه و بسیج جاری بوده و آغاز بسیار خوبی است.
ذوالفقاری بیان کرد: تلاش می‌کنیم مردم را با قرآن‌کریم مانوس کنیم تا از این طریق بتوانیم از مرحله معارف قرآنی عبور کنیم و وارد مرحله باور و ایمان شویم و در نهایت به رفتار سازی قرآنی برسیم.
وی اظهار کرد: مسابقات قرآنی بسیج از دهه ۷۰ آغاز شده و هر سال پرشور‌تر و با شکوه تر برگزار می‌شود؛ یکی از برنامه ویژه ما طرح قرآنی صراط است که با محوریت صحیح‌خوانی، حفظ و درک مفاهیم و نگاه موضوعی به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اجرا شده و تبلور آن در این مسابقات مشاهده می‌شود.
در پایان این مراسم از برگزیدگان این دوره از مسابقات تقدیر به عمل آمد؛ منتخبین برای رقابت‌های بعدی به مسابقات کشوری اعزام‌ می‌شوند.
انتهای پیام

captcha