روزانه 220 جلسه قرائت و جزء‌خوانی قرآن در اردکان برگزار می‌شود
کد خبر: 3811636
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

روزانه 220 جلسه قرائت و جزء‌خوانی قرآن در اردکان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان گفت: در ماه مبارک رمضان روزانه 220 جلسه قرائت و جزء خوانی قرآن کریم در مساجد، مراکز فرهنگی، منازل و حسینیه‌های اردکان برگزار می‌شود.

روزانه 220 جلسه قرائت و جزء‌خوانی قرآن در اردکان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، فارس نوشت: شعبانعلی قانعی اردکانی، مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و بهار قرآن است، به تشریح فعالیت‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۰ پرداخت.
وی گفت: در شهرستان اردکان روزانه بیش از 220 جلسه قرائت و جزء خوانی قرآن کریم در مساجد، مراکز فرهنگی، حسینیه‌ها و منازل افراد برگزار می‌شود که بهترین فضا برای یادگیری و انس با قرآن کریم است.
مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان افزود: در این ماه قرآنی، علاوه بر طرح‌های مقطعی ترویجی و آموزشی قرآن کریم، برگزاری دوره‌های عمومی، تخصصی و تربیت‌ کادر متخصص که از برنامه‌های مستمر قرآنی این اداره در طول سال است نیز ادامه دارد.
وی اظهار کرد: تشکل‌های مردمی قرآنی در قالب 6 مؤسسه قرآنی و ۷ خانه قرآنی در مناطق روستایی شهرستان اردکان فعالیت دارند و این تشکل‌ها نیز در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی را برای اقشار مختلف برگزار می‌کنند.
قانعی با اشاره به اجرای طرح بینات ۲۲ گفت: این برنامه با موضوع سوره مبارکه غافر و بر مبنای تفسیر نمونه در بیش از 35 نقطه در سطح شهرستان در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
وی افزود: در این طرح، ائمه جماعات و اساتید تفسیر قرآن کریم در مساجد و جلسات قرآنی هرروزه به بیان تفسیر چند آیه از سوره مبارکه غافر می‌پردازند و در پایان ماه مبارک نیز مسابقه‌ای از محتوای این سوره برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول گفت: مسابقه بزرگ ضیافت نیز با محتوایی در سه بخش اعتقادی، بیانیه گام دوم انقلاب و نکات تفسیری سوره مبارکه غافر در طول ماه مبارک رمضان در مساجد و مراکز دینی و قرآنی اردکان اجرا خواهد شد.
وی افزود: متقاضیان در هر مسجد و مرکز دینی با تهیه جزوه محتوایی این مسابقه به مطالعه آن خواهند پرداخت و در روز 12 خردادماه هم‌زمان در تمامی مساجد و مراکز قرآنی و دینی این مسابقه به‌صورت حضوری و کتبی برگزار خواهد شد.
مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان در پایان با اشاره به طرح جمع‌آوری قرآن و کتب ادعیه فرسوده و قرآن‌های مازاد، گفت: گاهی در بعضی منازل یا حتی مساجد قرآن‌های فرسوده یا مازاد وجود دارد که بلااستفاده است و درخواست می‌شود تا قرآن و کتب ادعیه و دینی فرسوده و بلااستفاده به این اداره تحویل شود تا در بین مساجد و مراکزی که نیاز دارند توزیع شود.

انتهای پیام

captcha