جامعه امروز ما منتظران فعال می‌خواهد نه منفعل
کد خبر: 3805349
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

جامعه امروز ما منتظران فعال می‌خواهد نه منفعل

گروه فرهنگی- امام جمعه فردیس گفت: منتظرامام زمان(عج) نمی‌تواند بی‌حرکت و منفعل باشد بلکه همیشه باید در زیر چتر ولایت حرکت کند و برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کند.

جامعه امروز ما منتظران فعال می‌خواهد نه منفعل

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه معنای انتظار این نیست که ما بنشینم و منتظر بمانیم تا زمان ظهور فرا برسد اظهار کرد: این تفکری است که برخی از فرقه‌هایی از آن پیروی می‌کردند و اعتقاد داشتند که باید دست روی دست گذاشت و بگذاریم گناه‌ها توسعه پیدا کند چون امام زمان وقتی ظهور می‌کنند که زمین پر از ظلم و جور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این حرف کاملاً نادرست است، بیان کرد: زمانی هم تعبیر ما از انتظار این است که ما زمینه لازم را فراهم کرده و مردم را به پیشرفت و انقلابی بودن مشتاق کنیم و آرمان‌های امام زمان را به آنها بیان نماییم.
ایمانی معنای منتظر بودن را زمینه‌سازی برای ظهور حضرت دانست و گفت: حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب سعی بر آماده‌سازی مردم برای ظهور داشت و مقام معظم رهبری هم در این راه حرکت می‌کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه هر کسی که در زمینه مهدوی فعالیت دارد باید به انقلاب و ولایت متصل شود گفت: الان کشتی‌بان انقلاب ما ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است و همه باید در این مسیر قرار گیریم.
امام جمعه فردیس با تأکید بر اینکه دعاخواندن و زیارت خواندن بخشی از مسیر انتظار است گفت: نباید ما به دعا خواندن و زیارت داشتن اکتفا کنیم و در عمل کاری برای ظهور حضرت نکنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید معنای واقعی انتظار در جامعه ترویج داده شود تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند از انحراف‌ها در انتظار پرهیز شود همین است که یک موقع در بین مردم ترویج داده نشود که برای انتظار باید تنها دعا خواند و هیچ کاری انجام نداد.
ایمانی با بیان اینکه انتظار در شرایط فعلی به این معنی است که دست نیازمندان و مستضعفان گرفته شود و برای نجات آنها از مشکلات حرکت کنیم، بیان کرد: در زمان حاضر کمک به سیل‌زدگان و رفع مشکلات آنها با هدف رضای خدا و امام زمان(عج) قطعاً کاری که منتظران حضرت باید انجام دهند.
وی گفت: منتظر امام زمان(عج) نمی‌تواند بی‌حرکت و منفعل باشد بلکه همیشه باید در زیر چتر ولایت حرکت کند و برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کند و در تعالیم و آموزش‌ها هم باید ترویج این فرهنگ به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha