موکب‌داران البرزی به خوزستان و لرستان اعزام می‌شوند
کد خبر: 3801222
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

موکب‌داران البرزی به خوزستان و لرستان اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: موکب‌داران بسیجی این استان که در ایام اربعین به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند در قالب سه گروه به خوزستان و لرستان اعزام می‌شوند.

موکب‌داران البرزی به خوزستان و لرستان اعزام می‌شوند

سید‌یوسف مولایی، فرمانده سپاه البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به اقدامات سپاه البرز در خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده اشاره و اظهار کرد: اقدامات سپاه امام حسن مجتبی(ع) در خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده ملی، محلی و منطقه‌ای بسیار گسترده بوده است.
وی افزود: بخش اول مربوط به سیل استان‌های گلستان و مازندران بود که در همان دقایق اولیه قرارگاه کمک‌رسانی سپاه استان به دبیری بسیج سازندگی البرز در گلستان تشکیل شد.
فرمانده سپاه البرز بیان کرد: به این منظور فراخوانی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نواحی، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج صورت گرفت که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خوبی جمع‌آوری و روز دوم سیل به منطقه گلستان ارسال شد.
مولایی افزود: برای خدمات‌رسانی در گلستان ابتدا ماموریت کمک‌رسانی برای شهر گمیشان و بعد شهر خواجه نفس را به سپاه استان ابلاغ کردند که به همین منظور سازندگی البرز در منطقه مستقر شدند و با اعزام نیرو و تجهیزات از همانجا هدایت و کمک‌ها را ارسال کردند.
فرمانده سپاه البرز ادامه داد: بعد از قضیه گلستان و مازندران خطر سیل و آبگرفتگی در استان البرز نیز پیش‌بینی شد که سپاه استان ابتدا با بررسی توپوگرافی منطقه نقاط بحرانی و آسیب‌پذیر را استخراج کرد و در جلسات مدیریت بحران به صورت مرتب مطرح و موارد را گوشزد کردند و برای مقابله آماده شدند.
وی گفت: نواحی استان در تمام مناطق و لشکر عملیاتی 10 سید الشهدا(ع) و بقیه رده‌های سپاه آماده شدند و ماموریت‌هایشان برای برخورد با حوادث ا حتمالی ابلاغ و آماده شدند.
فرمانده سپاه البرز تصریح کرد: به طوریکه پس از بارش‌ها و وقوع سیل و آبگرفتگی‌های محلی و طغیان رودخانه کردان و ریزش کوه در جاده‌ها تمام فرماندهان نواحی به همراه نیروهایشان با بسیج تمام امکانات وارد عمل شدند و کمک‌های خوبی را ارایه کردند.
وی یادآور شد: همچنین هماهنگی‌های مناسبی که بین اصناف و بخش‌های خصوصی برای کمک به سیل‌زدگان صورت گرفت ضمن اینکه تعدادی خودرو و دستگاه‌های سنگین مهندسی برای لایروبی نهرها و رودها و کمک به رفع انسداد مسیر سیلاب‌ها اعزام شد.
مولایی همچنین با اشاره به وقوع سیل در استان‌های خوزستان و لرستان و بروز خسارات سنگین، افزود: برای این دو استان نیز کمک‌های نقدی جمع‌آوری شد.
وی گفت: همچنین بسیجیان که در ایام اربعین موکب‌دار بوده و یا آشپزخانه زده‌اند برای اعزام و خدمات‌رسانی به لرستان و خوزستان اعلام آمادگی کرده‌اند که به صورت سه گروه به این مناطق اعزام می‌شوند.
انتهای پیام

captcha