بهره‌گیری از نرم‌افزارهای قرآنی؛ بهترین شیوه آموزش قرآن
کد خبر: 3791300
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

بهره‌گیری از نرم‌افزارهای قرآنی؛ بهترین شیوه آموزش قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه آموزش قرآن در این عصر باید به سبک و سیاق نوین باشد، تأکید کرد: بهترین شیوه آموزش قرآن در حال حاضر علاوه بر استفاده از مطالب نظری و ارتباط رو در رو استفاده از ابزارهای نوین مانند نرم‌افزارهای قرآنی است.

بهره‌گیری از نرم افزارهای قرآنی؛ بهترین شیوه آموزش قرآنبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از ایسنا، قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی قرآن، اظهار کرد: پس از رسیدن به محضر مقام معظم رهبری و توصیه ایشان در حفظ قرآن کریم توانستم بخشی از قرآن را حفظ کنم و در آخرین حضورم در مسابقات جهانی هندوستان و ایران رتبه اول در رشته تحقیق را کسب کردم.

وی با بیان اینکه قرآن راهنما و چراغ هدایت انسان‌ها است، تصریح کرد: نگاه به قرآن باید عمیق باشد و این دقت نظر تنها با وقت گذاشتن بر سر فهم آیات به وجود می آید.

این قاری بین‌المللی قرآن را مهم ترین اساس زندگی انسان‌ها دانست و افزود: کسی که قرآن را می‌خواند در جای جای زندگی خود حضور آن را حس می‌کند اگر کسی فکر کند در جای دیگر به ثروت و جایگاه و اسم و رسم می‌رسد مطمئن باشد که به بیراهه رفته است، که البته کسانی که در جهان اسلام مسیرشان قرآن و تبعیت شان ازاین کتاب آسمانی و اهل بیت بود، ماندگار شدند.

مقدمی قرآن را عامل وحدت بین مسلمانان عنوان کرد و گفت: قرآن می‌داند که اختلاف بین ملت‌ها همواره وجود دارد به همین دلیل می‌فرماید: «وعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقو» و توصیه می‌کند که افراد درعین وجود اختلاف نظر با هم متحد باشند.

این قاری بین‌المللی تصریح کرد: قرآن تنها سندی است که هیچ کسی، فرقه‌ای و مذهبی نسبت به سندیت و صحت وجود آن شک و تردید ندارد و مورد اتفاق همگان است.

وی با اشاره به اینکه قرآن بسیار به صداقت، دوستی، محبت، وحدت سفارش کرده است، خاطرنشان کرد: قرآن مهم‌ترین ماخذ و منبع برای اینکه به خودمان بیاییم تا بتوانیم نسبت به دیگر برادران مسلمان چه سنی و یا هر مذهب دیگراین وحدت برادری را حفظ کرده و از تفرقه دوری کنیم.

مقدمی با بیان اینکه آموزش قرآن در این عصر باید به سبک و سیاق نوین باشد، تاکید کرد: بهترین شیوه آموزش قرآن در حال حاضر علاوه بر استفاده از مطالب نظری و ارتباط رو در رو استفاده از ابزارهای نوین مانند نرم افزارهای قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم زمانی برسد که از مرحله فقط تلاوت بگذریم، گفت: همانگونه که در مجالس بزرگان و روحانیون می گویند قرآن فقط خواندن نیست بلکه مفاهیم است و از مفاهیم باید به عمل برسد و باید قبول کنیم که هنوز در قدم اول درجا زدیم.

قاری بین‌المللی قرآن در پایان یادآور شد: باید جوانان و نوجوانان به تلاوت قرآن تشویق شوند و پس از این مرحله به مفاهیم قرآن می رسیم که دغدغه قاریان است، باید جای جای قرآن را به نوآموزان تفهیم کرد تا به مرحله تبیین برسند و بتوانند حقانیت و جایگاه این کتاب آسمانی را بیش از پیش درک کنند.

انتهای پیام

captcha