راهی برای حل یکی از مشکلات موسسات قرآنی
کد خبر: 3784247
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
آموزش و پرورش پیش قدم شد

راهی برای حل یکی از مشکلات موسسات قرآنی

گروه اجتماعی - موسسات قرآنی که مشکل ملک دارند می توانند با پرداخت حداقل اجاره بها از نوبت دوم مدارس آموزش و پرورش استفاده کنند.

راهی برای حل یکی از مشکلات موسسات قرآنی با همدلی و همکاریبه گزارش ایکنا از گلستان، پس از انتشار خبری با عنوان « شمارش معکوس برای تعطیلی یک موسسات قرآنی » در این خبرگزاری و دعوت از نهادهای مسئول برای حل مشکلات موسسات قرآنی، آموزش و پرورش استان گلستان پیش قدم شد تا مصداق آیه ... فاستبقوا الخیرات این ما تکونوا یأت بکم الله جمیعا ... (سوره بقره، آیه 148) باشد.

سیدرضاحسینی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان گفت: سال گذشته با همراهی مدیر کل سازمان  تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران موسسات قرآنی و با توجه به بازدیدها و ارزیابی های متعددی که از موسسات قرآنی شهر های مختلف داشتیم در جریان مشکل کمبود امکانات و مکان برای فعالیتهای قرآنی قرار گرفتیم.

وی افزود: براساس نامه ای که سال پیش به تمامی آموزشگاه های شهرستان ها ارسال شد اعلام کردیم که موسساتی که مشکل ملک دارند می توانند برای عقد قرار داد با مدیران مدارس، به  واحد کارشناسی قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش هر شهرستان مراجعه کنند.

حسینی تصریح کرد: مهمترین وظیفه ای که موسسه قرآنی در قبال عقد قرار داد دارد، پذیرش مسئولیت نوبت دوم مدرسه و پرداخت حداقل اجاره بها که شامل پرداخت قبوض است، می باشد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید اسامی موسسات قرآنی که مجوز دارند و می خواهند فعالیت قرآنی داشته باشند را در اختیار ما قرار دهد تا ما بر اساس آن برای جذب و در اختیار قرار دادن امکانات آموزشی اقدام نماییم.

خبر نگار: فاطمه حسنی

captcha