منزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردم
کد خبر: 3769899
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

منزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردم

گروه فعالیت های قرآنی – مدیرعامل مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) شهرستان بیجار گفت: کلاس‌های قرآنی این مؤسسه را در بخشی ازمنزل شخصی خود برپا کرده بودم که به دلیل استقبال بانوان و نیاز به برگزاری این کلاس‌های قرآنی به منزل پدری رفته و کل این خانه را وقف فعالیت‌های قرآنی کردم.

افسانه غلامپور، مدیرعامل مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) شهرستان بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کلاس‌های قرآنی این مؤسسه قرآنی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید، صحیح خوانی نماز، آموزش مفاهیم و تفسیر برگزار می‌شود.
وی افزود: مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) از سال 86 به شماره ثبت 30 در سطح شهرستان بیجار فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

منزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردم

مدیرعامل مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) بیان کرد: از سال 1386 که این مؤسسه کار خود را در سطح شهرستان بیجار آغاز کرده و تاکنون تمام کارهای ما فی سبیل الله بوده و هیچ ارگانی حتی یک جلد قرآن به مؤسسه ما هدیه یا کمک نکرده است.
وی اعلام کرد: در حال حاضر خودم سرپرست خانوار هستم و هزینه معاش خود را از حقوق مدیریت یک مهد پیش دبستانی تامین می‌کنم که بخشی از آن را نیز برای برگزاری کلاس‌های قرآنی مؤسسه اختصاص می‌دهم.
این فعال قرآنی بیان کرد: کلاس‌های قرآنی این مؤسسه را در بخشی از منزل شخصی خود برپا کرده بودم که به دلیل استقبال بانوان و نیاز به برگزاری این کلاس‌های قرآنی به منزل پدری رفته و کل این خانه را وقف فعالیت‌های قرآنی کردم.
وی با اشاره برگزاری کلاس‌های این مؤسسه در دو نوبت صبح و عصرگفت: در نوبت صبح این مؤسسه به عنوان مهد پیش دبستانی قرآن بوده و در عصر کلاس‌های قرآنی ویژه بزرگسالان برگزار خواهد شد.
تمام مؤسسات قرآنی بیجار امورات خود را به سختی تأمین می‌کنند
غلامپور با اعلام اینکه تمام مؤسسات قرآنی بیجار امورات خود را به سختی تأمین می‌کنند، افزود: نهادهای مردمی به ویژه مؤسسات قرآنی نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دارند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
با اشاره به اینکه کلاس های قرآنی این مؤسسه در دو رده سنی بزرگسالان و کودکان برگزار می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر در رده سنی بزرگسالان 45 نفر و در رده سنی کودکان 16 نفر مشغول یادگیری قرآن هستند.
وی اعلام کرد: کلاس‌های قرآنی این مؤسسه در بخش خردسالان در رشته‌های حفظ جزء 30، احادیث، قصه‌های قرآنی، شعر و نقاشی‌های با موضوعات قرآنی و دینی برگزار می‌شود.
این فعال قرآنی عنوان کرد: در بخش بزرگسالان نیز کلاس‌های این مؤسسه در رشته‌های حفظ، روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر، احکام، صحیح خوانی نماز برگزار خواهد شد.

منزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردم

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر بانوان بیجاری از کلاس‌های قرآنی این مؤسسه گفت: در کلاس‌های قرآنی ما بانوان بیسواد نیز حضور دارند که در زمینه حفظ قرآن با این شرکت کنندگان کار می‌شود.
این فعال قرآنی بیجاری ادامه داد: سیما شریفیان و عفت عباسی دو نفر از مربیان قرآنی این مؤسسه هستند که کلاس‌های آموزشی قرآن را برای علاقمندان برگزار می‌کنند.

منزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردم

وی با اشاره به استقبال بانوان بیشتر بانوان در فصل تابستان از کلاس های قرآنی عنوان کرد: در فصل زمستان به دلیل سرما ریزش کلاس های ما بیشتر از سایر فصل هاست.
ارگان‌ها و سازمان‌های قرآنی هیچ حمایتی ندارند
مدیرعامل مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) با انتقاد ازعدم حمایت ارگان و سازمان های قرآنی از مؤسسات، عنوان کرد: حمایت ادارات در حد اجرای یک طرح حمایتی است که آن هم بعد از گذشت چند ماه از برگزاری دوره هزینه مربی قرآن که بسیار اندک است، واریز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان قبلا حمایت های خوبی از مؤسسات قرآنی داشتند، یادآور شد: این حمایت‌ها امروز بسیار محدود شده است.
انتهای پیام

منزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردممنزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردممنزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردممنزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردممنزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردممنزل شخصی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردم

captcha