حضور اساتید در جشنواره قرآنی پیام نور ۲ برابر شده است
کد خبر: 3756150
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

حضور اساتید در جشنواره قرآنی پیام نور ۲ برابر شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با اشاره به استقبال خوب اساتید برای حضور در مسابقات قرآن پیام نور، گفت: حضور اساتید در جشنواره قرآنی پیام نور ۲ برابر شده است.

حضور اساتید در جشنواره قرآنی پیام نور 2 برابر شده است

علی عشقی، مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به آغاز رقابت‌های دانشگاهیان دانشگاه پیام نور در بیست و دومین دوره این مسابقات در مرحله کشوری آن به میزبانی استان کرمانشاه، گفت: این دوره با حضور 250 نفر از نخبگان قرآنی سراسر کشور به میزبانی استان کرمانشاه در حال برگزار شدن است و این نخبگان قرآنی در حقیقت گلچین شده از حدود 17 هزار نفر از دانشجویان مشتاقی بودند که در مرحله مقدماتی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی افزود: امسال مسابقات جشنواره را در سی و دو رشته برگزار کردیم و از این سی و دو رشته 10 رشته آوایی را پوشش می‌دهیم.
عشقی اظهار کرد: وجه تمایز این دوره با دوره‌های قبل حضور اساتید در این مسابقات است و بر این اساس این دوره بیست و دومین دوره مسابقات دانشگاهیان پیام نور شامل اساتید و دانشجویان است.
مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه تصریح کرد: از 250 نخبه قرآنی حاضر در رقابت‌های مرحله کشوری این مسابقات 200 نفر جمعیت دانشجویی هستند و 50 نفر در بخش اساتید به رقابت خواهند پرداخت.
وی افزود: در بخش دانشجویی سعی شده تا تمامی سلایق دانشجویان پوشش داده شود و در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و ... در مجموع 32 رشته رقابتی داشتیم.
مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با اشاره به سطح بالا این مسابقات، اظهار کرد: قراء و حفاظ برجسته کشوری در این مسابقات حضور دارند و در حقیقت بسیاری از دانشجویان ما به مراحل فینال مسابقات اوقاف راه پیدا کرده‌اند و برخی که با تأخیر به این مسابقات می‌رسند به علت حضور در مسابقات اوقاف است.
مسئول کمیته اجرایی بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه پیام نور با اشاره به رقابت در بخش اساتید، گفت: امسال حضور اساتید در جشنواره قرآنی پیام نور 2 برابر شده است.
وی با اشاره به سطح این دوره از مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور با دوره‌های قبل، افزود: سال گذشته این مسابقات در مشهد مقدس برگزار شد و اساتید حضور نداشتند و امسال پس از چندین سال وقفه اساتید در جشنواره در طیف گسترده‌ای شرکت دارند.
مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: در کرمانشاه رقابت فشرده‌تر است چرا که در مشهد سطح مسابقات بالا بود اما از هر استان در هر رشته‌ای 30 نفر شرکت داشتند که پس از برگزاری یک مرحله داوری در سازمان مرکزی تعداد یاد شده به نصف تقلیل یافت و براین اساس رقابت‌ها امسال فشرده‌تر و جذاب‌تر شده است.
مسئول کمیته اجرایی بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه پیام نور در پایان به داوری این دوره از مسابقات نیز اشاره و اظهار کرد: در بخش‌های آوایی، تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ به ترتیب اساتید ملکشاهی، پورزرگری، حیدرپور، یاری و اسکندری مسابقات را داوری و در بخش بانوان به ترتیب خانم‌ها بایست، امیری، زارعی و نهوشیان قضاوت را برعهده دارند.
انتهای پیام

captcha