توزیع 8 هزار ماهی قرمز به نیت شهدای گمنام در مشهد
کد خبر: 3694100
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

توزیع 8 هزار ماهی قرمز به نیت شهدای گمنام در مشهد

گروه فرهنگی- مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد بیان کرد: طرحی را فرهنگسرا همه ساله برگزار می‌کند و کودکان و نوجوانان چند هزار ماهی ریخته شده در داخل حوض مسجد کنار کوهسنگی، به نیت هشت شهید گمنام را با توری که به آنها داده می‌شود، برای سفره عید خود بر می‌دارند.

حمید صادقی، مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به ویژه برنامه‌های نوروز97 این فرهنگسرا، عنوان کرد: طرحی را فرهنگسرا همه ساله برگزار می‌کند و کودکان و نوجوانان چند هزار ماهی ریخته شده در داخل حوض مسجد کنار کوهسنگی، به نیت هشت شهید گمنام را با توری که به آنها داده می‌شود، برای سفره عید خود بر می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال 8 هزار ماهی، به نیت 8 شهید گمنام کوهسنگی در حوض کنار مسجد ریخته می‌شود، ادامه داد: این برنامه، سال گذشته با حضور دو هزار مخاطب و 4 هزار ماهی برگزار شد.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد با بیان اینکه این برنامه عمومی است و گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در آن شرکت می‌کنند، تصریح کرد: قبل از اجرای این طرح، بنری در سطح شهر و پارک کوهسنگی نصب می‌شود، هر چند این موضوع، رسمی چند ساله است و مردم از آن مطلع هستند.

وی اظهار کرد: افراد همزمان با سیزده به‌در نیز، این ماهی‌ها را به حوض کنار مسجد کوهسنگی بر می‌گردانند. این برنامه، جمعه قبل از تحویل سال از 8 صبح الی 11 ظهر به همراه بحث توزیع و گرفتن ماهی و جنگ برگزار می‌شود.

صادقی افزود: به مناسبت فروردین، در گرادین خود کوهسنگی، دو غرفه کودک  را برگزار خواهیم کرد و در مجموعه فرهنگسرا نیز ایستگاه «لبخند بهار» را خواهیم داشت، همچنین در پایانه مسافربری، ایستگاه «لبخند بهار» و سرگرمی داریم.

انتهای پیام

captcha