درهای حرم آقا سیدمحمد(ع) به عراق ارسال می‌شود
کد خبر: 3646760
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

درهای حرم آقا سیدمحمد(ع) به عراق ارسال می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر پروژه‌های ساخت درهای حرم آقا سیدمحمد(ع) گفت: 6 در از درهای این حرم ساخته‌شده و تا دو ماه دیگر به عراق ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، علی‌رضا میدانی، مدیر پروژه‌های ساخت درهای حرم آقا سیدمحمد(ع)، چهارم مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هیئت انصار برگزار شد، با بیان اینکه ساخت 6 در از درهای عموی بزرگوار امام زمام(عج) به عهده استان البرز است، اظهار کرد: تمام هزینه‌های ساخت این درها از نذورات مردمی تأمین می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۴ ساخت این 6 در بر عهده استان البرز گذاشته‌شده است، عنوان کرد: از آغاز پروژه تاکنون مردم معتقد استان نذورات خود را برای ساخت این درها به ستاد بازسازی عتبات عالیات پرداخت کرده‌اند.
این مسئول با اشاره به اینکه ساخت این 6 در تا دو ماه آینده اتمام و به عراق فرستاده می‌شود، افزود: استان البرز در زمینه بازسازی عتبات عالیات تاکنون خط‌شکن بوده است و پروژه‌های مختلفی را برای بازسازی عتبات عالیات انجام داده است.
میدانی بیان کرد: برای ساخت این درها چوب ساچ از کشور برمه به ایران آورده شده و یک هزار و ۵۶۰ کیلوگرم مس به‌کاررفته شده و پس از اتمام برای آبکاری به استان قم، همچنین برای میناکاری به استان اصفهان فرستاده می‌شوند.
مدیر پروژه‌های ساخت درهای حرم آقا سید محمد(ع)  با بیان اینکه چوب به‌کاررفته در این درها هیچ چسبی را به خود نمی‌گیرد، تأکید کرد: در هر در ۶ لولا استیل به‌کاررفته و برای آبکاری این6  در ۹ کیلو و ۳۰۰ گرم طلا استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه سفت‌کاری این درها به عهده استان البرز است، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات انجام‌شده برای نجاری و پیمانکاری به‌صورت متبرک و رایگان انجام‌شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه دو در از 6 در آقا سیدمحمد(ع) در شهرستان نظرآباد و یک در آن در ماهدشت ساخته می‌شود، بیان کرد: تمام اقداماتی که از سوی بازسازی عتبات عالیات انجام می‌شود، از نذورات مردم است.

captcha