بانک‌ها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند
کد خبر: 3491535
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
ملک‌حسینی تاکید کرد:

بانک‌ها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند

گروه اجتماعی: رئیس بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع)، استان ایلام گفت: نیازمند حمایت جدی مسئولان استانی و مدیران بانک‌ها برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی هستیم.

منصور ملک‌حسینی، رئیس بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، امروز با حضور در دفتر خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور از وضعیت بد اقتصادی دانست و اظهار کرد: مجموعه بسیج سازندگی از سال 92 به‌صورت عملیاتی وارد فعالیت‌های  اقتصاد مقاومتی شد و طرح‌های زیادی در این راستا در سطح استان اجرا کرده است و اجرایی شدن و رغبت مردم برای اجرای این طرح‌ها بخصوص در مناطق محروم نشان از موفقیت آن بوده است.

وی بابیان اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی با تمام توان ادامه پیدا می‌کند، افزود: متقاضیان اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانند تا اواخر اردیبهشت‌ماه به سپاه نواحی مراجعه و درخواست خود را ارائه  دهند تا در کمترین زمان ممکن به درخواست آن‌ها رسیدگی شود و تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار آن‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار قرار گیرد.

ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: آموزش لازم کافی به متقاضیان طرح‌ها با همکاری جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای داده می‌شود مشاوره تخصصی در راستای هرچه بهتر طرح‌ها و سرکشی در طول دوره فعالیت صورت می‌گیرد که کارها به‌صورت دقیق پیش برود.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع)،استان ایلام، پرورش مرغ، زنبورعسل، دام سبک و سنگین، باغداری، اصلاح باغات، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، مشاغل خانگی، پرورش بوقلمون، بلدرچین و سایر ماکیان را ازجمله طرح‌ها اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه در استان نیازمند حمایت جدی مسئولان استانی و مدیران بانک‌ها برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی هستیم، تصریح کرد: اگر مسئولان استان و بانک‌ها اعتبارات کافی در اختیار بسیج سازندگی بگذارند این دستگاه به‌راحتی می‌تواند شعار سال را تحقق بخشد چون وقتی تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار متقاضی قرار بگیرد رغبت بیشتری برای فعالیت از خود نشان می‌دهد و در آخر طرح‌ها موفق از آب درمی‌آیند.

ملک‌حسینی بابیان اینکه باید ستاد قوی عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شود و بدون تعارف کار کنند، گفت: اگر این اعتبار در اختیار بسیج سازندگی قرار بگیرد می‌تواند با سرعتی چند برابر گذشته می‌تواند کار کند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع)،استان ایلام، با اشاره به اینکه در بحث اعتبار سپاه و بسیج تنها است، افزود: تشکیل جلسه صرف کارساز نیست و باید پشت آن  عمل باشد.

وی بخش عظیمی از فعالیت‌های بسیج سازندگی را الگو و فرهنگ‌سازی دانست و گفت: رسانه‌های بازوی توانمند بسیج و سپاه در همه عرصه‌ها بوده‌اند و بسیج سازندگی همچنان نیازمند یاری رسانه‌ها در مأموریت‌های خود است که تاکنون در استان خوب عمل شده است.

captcha