رویکرد مدیریت استان، استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان است
کد خبر: 4212856
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد

رویکرد مدیریت استان، استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان است

استاندار اصفهان گفت: حضور در دانشگاه‌ها هم از بابت پاسخگویی به سؤالات دانشجویان و هم فعال‌سازی آنها در راستای قبول مسئولیت‌هایی که در آینده به آنها نیاز داریم، برای ما بسیار مفید است.

نشست خبری استاندار اصفهان با اصحاب رسانهبه گزارش ایکنا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: تشکیل شوراها یکی از فضائل و تجلی‌گاه‌های بروز و ظهور اراده مردم در تعیین سرنوشتشان و تعیین هویت کشور محسوب می‌شود که در قانون اساسی نیز بیان شده است. شوراها که نخبگان و مؤثران هر منطقه در آنها حضور دارند، می‌توانند مشکلات و دغدغه‌های مردم را حل کنند. 

وی درباره نقش خبرنگاران در جامعه گفت: متأسفانه جایگاه خبرنگاران در نظام اسلامی و چه‌ بسا در سراسر دنیا متناسب با نقشی نیست که ایفا می‌کنند. سال گذشته، سال بسیار حساس و سرنوشت‌سازی بود؛ همه رسانه‌های امپراطوری سلطه‌ حاشیه‌هایی ایجاد کردند تا انتخابات را در ایران کمرنگ کنند و مشارکت در انتخابات با کمتر از ۱۰ درصد محقق شود؛ ولی موفق نشدند. 

استاندار اصفهان افزود: مشارکت این استان در انتخابات در مقایسه با دوره قبل درصدی نیز افزایش داشت، همچنین با وجود اینکه رسانه‌های معاند در بعضی از حوزه‌های انتخابیه مثل سمیرم، برگزاری انتخابات را با مخاطره مواجه کردند؛ ولی در همان حوزه‌ها مشارکت ۸۰ درصدی اتفاق افتاد و این آمار، نشان‌دهنده آگاهی مردم از توطئه‌های دشمن بود که با شرکت در انتخابات، این توطئه‌ها را خنثی کردند. 

وی تصریح کرد: نظام سلطه سعی دارد نگاه متفاوتی از واقعیت‌های درون نظام‌های سلطه‌گر به جهان مخابره کند تا ما شاهد از دست رفتن‌شان نباشیم. اتفاقاتی که همین چند روز اخیر در دانشگاه‌های کشورهای اروپا و آمریکا در حمایت از مردم فلسطین رخ داد، ماحصل نظام سلطه‌گر را بیرون ریخت که آنها با دانشمند، دانشجو و زنان چه رفتاری دارند. در جنگی که نظام سلطه به راه‌ انداخته، روشنگری‌ها اتفاق می‌افتد و این از الطاف الهی است. یکی از میدان‌هایی که آبروی نظام سلطه را از بین برده، واقعه‌ دردناک تاریخی در سرزمین‌ فلسطین اشغالی و به‌ویژه غزه است. بالغ بر ۱۳ هزار کودک و ۳۴ هزار زن و مرد در این سرزمین به شهادت رسیدند.

مرتضوی بیان کرد: واقعیت این است که کشورهای اروپایی و آمریکایی به راحتی از کنار این جنایت‌ها عبور می‌کنند و جریان‌های رسانه‌ای خودشان را در دنیا شکل می‌دهند تا صدای این جنایت‌ها به گوش مردم نرسد، البته خبرنگارانی بوده و هستند که با رشادت و جان‌فشانی در این مناطق، از جریان‌سازی رسانه‌ای نظام سلطه جلوگیری کرده‌اند. بالغ بر ۱۴۰ شهید خبرنگار در غزه در تاریخ جاودان شدند و این‌ها خبرنگارانی بودند که در جنگ ترکیبی نظام سلطه برای سرکوب مردم تلاش کردند تا تصاویر و اخبار جنگ غزه به مردم جهان مخابره شود. اگر امروز می‌بینیم در دانشگاه‌هایی که تربیت‌کننده مدیران آینده اروپا و آمریکا هستند، چه اتفاقاتی می‌افتد، ناشی از خون شهدایی است که در این مسیر به جان‌فشانی پرداختند و این اخبار را از دیوارهای غزه خارج و به جهان مخابره کردند. 

وی در خصوص اتباع خارجی توضیح داد: اتباع در همه کشورها هم فرصت هستند و هم تهدید. اگر حضور آنها با مدیریتی هماهنگ برنامه‌ریزی شود و در راستای نیازهای کشورها باشد، فرصت تلقی می‌شود و اگر خارج از این ضوابط باشد، می‌تواند محل مناقشه و حواشی دیگر شود؛ بنابراین در کشور ما از دو سال پیش تمرکز بیشتری بر این مسئله صورت گرفت و سازمان ملی مهاجرت نیز بر همین اساس در کشور تشکیل شد.

استاندار اصفهان افزود: ستاد ویژه‌ای با حضور دستگاه‌های گوناگون در سطح ملی، با تمرکز بر استان‌هایی که تعداد اتباع بیشتری در آنها حضور دارند، جلساتی برگزار می‌کند که استان اصفهان نیز عضو این ستاد است. سامانه‌ای برای شناسایی اتباع تعریف و برنامه‌هایی برای اتباع غیرقانونی در استان طراحی شده که گزارش آن به‌صورت ماهیانه در اختیار وزیر کشور قرار می‌گیرد. در ۱۲ ماه گذشته بالغ بر هشت ماه، استان اصفهان رتبه اول بهترین عملکرد را در این برنامه به دست آورده است. 

مرتضوی در خصوص طرح انتقال آب از تونل سوم به اصفهان تصریح کرد: اگر بارندگی مناسب در دو مرحله داشته باشیم و فصل زمستان به‌گونه‌ای با ما همراهی داشته باشد که بتوانیم شش ماه پمپاژ آب داشته باشیم و یخ‌زدگی اتفاق نیفتد، میزان آبی که امکان پمپاژ دارد، بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون متر مکعب است. آبی که امروزه برای کشاورزان باز می‌شود، در هر نوبت بازگشایی حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب است که با عدد اول متناسب نیست. 

وی در خصوص جلسات با دانشگاه‌ها و دانشجویان استان گفت: در دو سال و نیم گذشته، هفت جلسه گسترده با دانشجویان داشته‌ایم و هر جلسه نیز در دانشگاه متفاوتی از جمله دانشگاه اصفهان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم‌ پزشکی و... برگزار شده است. بعضی از دانشگاه‌ها طالب حضور مدیریت استان در جمع دانشجویان‌شان هستند که هنوز محقق نشده است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: حضور در دانشگاه‌ها هم از بابت پاسخگویی به سؤالات دانشجویان و هم فعال‌سازی آنان در راستای قبول مسئولیت‌هایی که در آینده به آنها نیاز داریم، برای ما بسیار مفید است؛ در نتیجه رویکرد مدیریت استان استفاده بیشتر از این ظرفیت‌هاست. هفت جلسه‌ای که در خدمت دانشجویان در دانشگاه‌های استان بودیم، در همین راستا بوده و علاوه بر این، کمیسیونی در استان به نام کمیسیون دانشجویی وجود دارد که به مسائل دانشجویان به‌صورت ویژه رسیدگی می‌کند و در دو سال و نیم گذشته، جلسات متعددی در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی، نیروی انسانی، فرهنگی و... در این کمیسیون بررسی شده است.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha