بازداشت حامیان فلسطین در آمریکا
کد خبر: 4211308
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

بازداشت حامیان فلسطین در آمریکا

بیش از 100 تظاهرکننده حامی فلسطین در محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک دستگیر شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الغد، اداره پلیس نیویورک بیش از 100 تظاهرکننده حامی فلسطین را در محوطه دانشگاه کلمبیا بازداشت کرد. 

این اتفاق پس از آن رخ داد که رئیس دانشگاه به پلیس اجازه داد وسایل و تجهیزاتی را که توسط دانشجویان معترض به اقدامات اسرائیل در غزه برای بیان اعتراض خود تهیه شده بود جمع‌آوری و معترضان را بازداشت کنند.

نعمت مینوش شفیق، رئیس دانشگاه که روز گذشته در جلسه کمیته مجلس نمایندگان درباره یهودی‌ستیزی در محوطه دانشگاه مورد انتقاد جمهوری‌خواهان قرار گرفته بود، گفت که به پلیس اجازه داده است اردوگاه حاوی ده‌ها چادر را که از صبح چهارشنبه توسط تظاهرکنندگان برپا شده بود جمع‌آوری کند.

شفیق در بیانیه‌ای گفت: به دلیل نگرانی شدید برای ایمنی محوطه دانشگاه کلمبیا، به اداره پلیس نیویورک اجازه داده‌ام تا این چادرها را جمع‌آوری کند.

وی گفت که تظاهرکنندگان قوانین و سیاست‌هایی که برگزاری تظاهرات بدون مجوز را ممنوع می‌کند، زیر پا گذاشته‌اند و حاضر به تعامل با مقامات اداری دانشگاه نبودند.

اریک آدامز، شهردار نیویورک، در این رابطه تصریح کرد که پلیس بیش از 108 نفر را بدون خشونت یا جراحت دستگیر کرد.

دانشگاه کلمبیا اعلام کرد که تعلیق دانشجویانی را که در برپایی چادرها شرکت کرده‌اند آغاز کرده است چرا که اقدام آن‌ها بدون مجوز بوده است.

روز چهارشنبه، یک کمیته کنگره، رئیس دانشگاه کلمبیا را به ناتوانی در محافظت از دانشجویان یهودی در محوطه دانشگاه متهم کرد.

او در پاسخ گفت که دانشگاه با یک بحران اخلاقی مواجه است و اقدامات شدیدی را علیه مظنونان انجام داده است.

تظاهرکنندگان در دانشگاه کلمبیا خواستار آتش‌بس دائمی در غزه و توقف کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل و همچنین عدم حمایت دانشگاه از شرکت‌هایی هستند که از حمله اسرائیل به غزه سود می‌برند.

انتهای پیام
captcha