مردم مبالغ فطریه خود را به مؤسسه‌های معتبر پرداخت کنند
کد خبر: 4209106
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

مردم مبالغ فطریه خود را به مؤسسه‌های معتبر پرداخت کنند

رئیس پلیس فتای البرز با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر از کاربران خواست چنانچه قصد پرداخت فطریه و کفاره روزه خود در بستر فضای مجازی یا از طریق مؤسسه‌های خیریه را دارند نسبت به اصالت آنها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.

فیشینگ

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پلیس فتای البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر از کاربران خواست چنانچه قصد پرداخت فطریه و کفاره روزه خود در بستر فضای مجازی یا از طریق مؤسسه‌های خیریه را دارند نسبت به اصالت آنها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند. 

وی افزود: در این شرایط سوء‌استفاده‌کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران را دارند تا از حساب‌های آنها برداشت غیرمجاز کنند.

این مسئول بیان کرد: هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این‌گونه صفحات خودداری کنند.

وی اضافه کرد: افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

جلیلیان گفت: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

رئیس پلیس فتا البرز یادآور شد: کاربران به‌ویژه در فضای مجازی چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

وی تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha