ایکنا نیاز مخاطب را شناخته و برای آن برنامه دارد
کد خبر: 4207192
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
معاون سیاسی استاندار مرکزی:

ایکنا نیاز مخاطب را شناخته و برای آن برنامه دارد

بهنام نظری بیان کرد: اقناع مخاطب و برطرف کردن نیازش از اهمیت بسیار برخوردار است و ایکنا در طول این سال‌ها نیاز جامعه و مخاطب را شناخته و برای مخاطب مشخص اخبار مشخص و برنامه داشته است.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا، این مجموعه خبری را مجموعه‌ای پویا، فعال و اثرگذار دانست و اضافه کرد: امروز رسانه به قدرتی جهانی تبدیل شده و جوامع بشری با توجه به دیدگاه و اهداف خود از این ابزار استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه در انتقال اخبار، ادامه داد: برای رشد و ارتقای جامعه باید الگوهای مناسب را معرفی کرد و رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف می‌توانند در این راستا نقش اساسی ایفا کنند. معرفی مفاخر، بزرگان و بانوان اثرگذار در الگودهی به نسل نوجوان و جوان مؤثر است و تمام رسانه‌ها از این امر مهم نباید غافل باشند.

نظری ورود ایکنا به دهه سوم فعالیت خود را قابل تحسین دانست و اظهار کرد: این مجموعه‌رسانه‌ای بسیار مؤثر و پیگیر است که توانسته در راستای اهداف تعریف شده گام‌های مؤثری بردارد. معرفی پیشکسوتان، جوانان و نوجوانان قرآنی یکی از رویکردهای این رسانه‌ است که می‌تواند در گسترش فرهنگ قرآنی مثمرثمر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: ایکنا، یکی از مجموعه خبرگزاری‌های استان است که بنده هر روز مطالعه می‌کنم. تیترهای انتخابی برای اخبار یکی از مهم‌ترین ابزاری است که از سوی این رسانه مورد توجه و دقت است.

نظری حضور مجموعه خبری ایکنا در برنامه‌ها و جلسات مختلف را بسیار مؤثر برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه ایکنا استان مرکزی حضور بسیار پررنگ در برنامه‌های قرآنی، مذهبی و فرهنگی داشته و توانسته اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم زند. معرفی پیشکسوتان قرآنی و توجه به اهم اخبار استان یکی از امتیازهای این رسانه است و این رویکرد در طول این سال‌ها ارتقا یافته است.

وی از مجموعه خبری ایکنا درخواست کرد که دهه سوم فعالیت خود را با قدرت و دقت بیشتر از قبل پشت سر گذارده و در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی اخبار درست و امیدبخش به مردم اهداف را با درنظر گرفتن سرعت، صحت و دقت پیش برد.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به این مطلب که ایکنا در راستای آگاهی‌بخشی به مردم رسالت سنگین و خطیری برعهده داشته و تکلیفی مهم بردوش دارد، ادامه داد: هریک از ما انسان‌ها به نوعی در امیدبخشی و امیدافزایی در جامعه سهیم هستیم و این امر تکلیفی است الهی.

نظری با تأکید براینکه باید به سمت تحقق رسالت حرکت کرده و منفعل بودن یکی از عوارضی است که گاه مجموعه‌های خبری درگیر آن می‌شوند، گفت: ایکنا در طول این سال‌ها نیاز جامعه و مخاطب را شناخته و برای مخاطب مشخص اخبار مشخص و برنامه داشته است. اقناع مخاطب و برطرف کردن نیازش از اهمیت بسیار برخوردار است. متأسفانه این روزها شاهدیم که عرصه مجازی به فضای دروغ‌پراکنی تبدیل شده است و در این مسیر روایت اول بسیار مهم است. ایکنا در اغتشاشات سال گذشته اخبار خوب و اثرگذاری تهیه کرد و توانست با انتشار اخبار امیدآفرین به آرام شدن فضا کمک کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه رسالت ایکنا فقط انتشار اخبار مسابقات قرآن و دوره‌های آموزشی نیست، اضافه کرد: ایکنا با توجه به بین‌المللی بودن می‌تواند در گسترش فرهنگ قرآن در جهان نقش مهمی ایفا کند. این مجموعه رسانه‌ای در ترویج فرهنگ‌سازی قرآن مؤثر است و با انتشار اخبار اثرگذار می‌تواند در افزایش جمعیت مسلمانان جهان و گرایش آنان به اسلام مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha