کنفرانس بین‌المللی قرآن و افق علوم جهانی در امارات
کد خبر: 4206570
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

کنفرانس بین‌المللی قرآن و افق علوم جهانی در امارات

نخستین کنفرانس بین‌المللی قرآن کریم و افق علوم جهانی به همت اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، این کنفرانس از 24 تا 25 مارس (5 تا 6 فروردین) با حضور علما، جمعی از متخصصان علوم قرآن و اندیشمندانی از سراسر جهان  برگزار می‌شود.   

عمر حبطور الدرعی، رئیس اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس، نشان دادن تأثیر قرآن کریم بر ارزش‌های انسانی و پیشرفت تمدنی و همچنین نقش امارات در این زمینه است. بررسی روش‌های تفکر و تدبر در آیات قرآن کریم با رویکردهای علمی و تمدنی، پیشرفت در زمینه علوم قرآنی و آموزش آن و دستاوردهای این علوم برای مواجهه با چالش‌های آینده از جمله مسئله هوش مصنوعی مهم‌ترین محورهای این کنفرانس عنوان شده است.

بیش از 30 شخصیت علمی، دینی، ملی و بین‌المللی متخصص در زمینه علوم قرآن کریم، تفسیر آن و گفتمان تمدن دینی در جلسات دو روزه این همایش شرکت خواهند کرد.  محور اول نشست‌های این همایش به موضوع قرآن کریم به عنوان منبعی برای ارزش‌های والای انسانی، محور دوم بر تقویت شیوه‌های تدبر و تأمل در تفسیر و محور سوم نیز به تلاش‌های صورت گرفته در امارات برای خدمت به قرآن و علوم آن اختصاص خواهد داشت.  

فعالیت‌های قرآنی در سال‌های اخیر در امارات رونق فراوانی گرفته است. برگزاری نشست‌های بین‌المللی در زمینه قرآن و علوم آن، برپایی مسابقات مختلف قرآنی و همچنین تأسیس مراکز و موزه‌های قرآنی از مهم‌ترین این فعالیت‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha