سومین مرحله داوری جشنواره تلاوت‌های تقلیدی انجام شد
کد خبر: 4200924
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
علی محرابی:

سومین مرحله داوری جشنواره تلاوت‌های تقلیدی انجام شد

دبیر اولین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی از برگزاری سومین مرحله داوری بخش غیرحضوری این جشنواره خبر داد و گفت: بعد از بررسی نهایی مقاطع از سوی کمیته فنی، و با نظارت یکی از اساتید مطرح کشور، اسامی راه‌یافتگان به مرحله حضوری اعلام می‌شود.

سومین مرحله داوری جشنواره تلاوت‌های تقلیدی انجام شد

علی محرابی، دبیر جشنواره تلاوت‌های تقلیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری سومین مرحله داوری از بخش غیر حضوری اولین جشنواره تلاوت‌های تقلیدی گفت: در این مرحله داوران به صورت دو نفره و در قالب مباحثه به ارزیابی تلاوت‌ها پرداختند.

وی با اشاره به اینکه 280 تلاوت از مقاطع مشخص شده قرآن کریم به این مرحله رسیده بود، افزود: داوران در این مرحله تلاوت‌ها را به ترتیب به تلاوت‌های ممتاز، عالی و خوب دسته‌بندی کردند که از بین 280 تلاوت حاضر در این مرحله پنج تلاوت ممتاز، 86 تلاوت عالی و بقیه تلاوت‌ها هم خوب ارزیابی شد. تلاوت ممتاز بالاتر از همه است و بعد عالی و خوب قرار دارد.

محرابی تصریح کرد: نکته خاص این مرحله از داوری این بود که داوران لحظه به لحظه در حال ارسال نکات فنی و قوت و ضعف تلاوت‌ها به متسابقان به صورت صوتی بودند. این اتفاق برای تلاوت‌‌های عالی و ممتاز انجام شد و کسانی که تلاوت‌شان خوب ارزیابی شد هم نقاط ضعف و قوت اجرای خود را به صورت پیامکی دریافت کردند. 

دبیر اولین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی اظهار کرد: تلاوت‌هایی که برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شده است، یک بار دیگر از سوی کمیته فنی با نظارت غلامرضا شاه‌میوه بررسی می‌شود و افراد راه‌یافته به مرحله حضوری حداکثر تا روز چهارم اسفندماه معرفی می‌شوند.

محرابی در پایان بیان کرد: در ادامه مرحله حضوری این رویداد از اواسط اسفندماه در امامزاده صالح(ع) ضبط می‌شود تا در ایام ماه مبارک رمضان از صدا و سیما پخش شود. هنوز شبکه‌ای که قرار است این مسابقات را پخش کند، مشخص نشده است.

انتهای پیام
captcha