دعوت از مؤسسات قرآن در تحقق اهداف طرح «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی»
کد خبر: 4190971
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
از سوی مدیر ستاد کانون‌های مساجد قم

دعوت از مؤسسات قرآن در تحقق اهداف طرح «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی»

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا حیدری گفت: مخاطبان طرح «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» نمازگزاران و اهالی مساجد هستند که از مؤسسات قرآن تقاضای همکاری داریم، چراکه این مؤسسات آموزش‌های تخصصی قرآنی دارند و می‌توان استعدادهای خوبی در مساجد شناسایی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حیدری، مدیر ستاد کانون‌های مسجد استان قمحجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا حیدری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، درخصوص طرح ملی «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» اظهار کرد: هدف از این طرح، تلاوت مجلسی قرآن در مساجد به‌صورت هفتگی است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قرآنی کردن مساجد انجام شده است.

وی ادامه داد: در شهر قم ۱۱۳ پایگاه قرآنی ثبت کرده‌ایم که ۲۵۰ قاری و مربی قرآن به ما معرفی شده است، از این تعداد برخی افراد داوطلبانه به میدان آمده‌اند و تعدادی دیگر از میان استعداد‌ها شناسایی شده‌اند؛ همچنین با اساتید گوناگون همکاری داشته‌ایم و سه مستند قرآنی هم می‌خواهیم بسازیم و در کنار این کار کرسی تلاوت قرآن برای مساجد برتر می‌سازیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح عموم نمازگزاران و اهالی مساجد هستند، ولی در بحث آموزش، تبلیغ و ترویج تمرکز بیشتر روی نوجوانان و جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ است، بیان کرد: از مؤسسات قرآنی تقاضای همکاری داریم، چراکه این مؤسسات آموزش‌های تخصصی قرآنی دارند و در مساجد هم استعداد‌های خوبی وجود دارد.

حیدری با اشاره به نحوه همکاری مؤسسات قرآن و مساجد اظهار کرد: با توجه به بُعد مسافت به هر مؤسسه‌ یک یا دو مسجد معرفی می‌شود تا مؤسسات بتوانند در آنجا برنامه‌های قرآنی با هدف شناسایی استعدادها برگزار کنند و در جهت تعلیم آن‌ها گام بردارند، چراکه در مساجد کلاس‌های تخصصی قرآنی برگزار نمی‌شود و بیشتر کلاس‌ها به‌صورت عمومی هستند، به همین دلیل افراد وقتی به سطح بالایی می‌رسند با توجه به نیازی که در بحث آموزش احساس می‌‌شود به مؤسسات تخصصی می‌روند.

وی تصریح کرد: کلاس‌های عمومی در مساجد استقبال خوبی دارند، اما برای کلاس‌های تخصصی باید استعدادیابی صورت بگیرد و در این طرح آمادگی این مهم وجود دارد و از مؤسسات تقاضا داریم هفته‌ای یک بار در مساجد حضور پیدا کرده و استعدادهای مختلف را شناسایی کنند.

حیدری بیان کرد: اساتید این کلاس‌ها از بین قاریان انتخاب می‌شوند، از مؤسسات تقاضا می‌شود به مساجد بیایند تا قاریان آن‌ها بین مردم شناخته شوند چراکه خیلی از آن‌ها با وجود استعداد بالا، شناخته شده نیستند؛ این طرح به آن‌ها کمک می‌کند که این افراد شناسایی شوند و در مراسم‌ مختلف از آن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام
captcha