اهدای قرآن خوشنویس ایرانی به حرم مقدس حسینی + عکس
کد خبر: 4184274
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

اهدای قرآن خوشنویس ایرانی به حرم مقدس حسینی + عکس

نسخه خطی خوشنویس مشهور ایرانی طی مراسمی به آستان مقدس حسینی اهدا شد.

به گزارش ایکنا از عراق، عزیزالله آذرنگ، خوشنویس مشهور ایرانی، با هماهنگی مشاور امور قرآنی و مرکز بین‌المللی تبلیغات قرآنی آستان مقدس امام حسین(ع)، نسخه خطی قرآن کریم را به موزه آستان اهدا کرد.

خوشنویس ایرانی این هدیه را در جریان عیادت از شیخ عبدالمهدی الکربلائی، متولی شرعی آستان مقدس حسینی و در حضور مشاور امور قرآنی دبیر کل آستان حسینی و شماری از اعضای ستاد کل مرکز تبلیغات بین‌المللی قرآن و شعبه آن در شهر اهواز تقدیم کرد.

آذرنگ با بیان برجسته‌ترین ویژگی‌های این نسخه خطی قرآن کریم گفت: دوره کتابت این نسخه از قرآن کریم 11 ماه مستمر به طول انجامیده و با خط نسخ و بر روی بهترین انواع کاغذ 30 در 40  با استفاده از قلم مسی ظریف انجام شده است و در تزئین آن از رنگ‌های طبیعی استفاده شده و در سه صفحه اول نسخه به علاوه اسامی سوره‌ها و چارچوب شماره‌گذاری آیات مبارک هم با آب طلا استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه وزن قرآن کریم به 20 کیلوگرم می‌رسد، گفت: جعبه تزئینی چوبی این نسخه خطی قرآن هفت کیلوگرم وزن دارد که از مرغوب‌ترین چوب‌های روسی و بهترین تزئینات انجام شده در شهر اصفهان تهیه شده است.

مراسم استقبال از این مصحف شریف در حرم امام حسین(ع) و با آداب خاصی برگزار شد و زائران حرم هم از آن تبرک جستند و از عزیز الله آذرنگ هم در همان جا با اهدای پرچم امام حسین(ع) تقدیر  به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha