خون‌ مظلومان غزه، بهای بیداری مردمان جهان است
کد خبر: 4176724
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
دستاورد‌های عملیات طوفان الاقصی/ ۷

خون‌ مظلومان غزه، بهای بیداری مردمان جهان است

یک استاد دانشگاه گفت: بی‌شک خون‌ مظلومان غزه بهایی برای بیداری مردمان جهان است؛ حتی یهودیان ساکن در گوشه و کنار دنیا که از اعمال ساکنان اسرائیل ساختگی در رنج هستند برای طهارت یهودیان از اعمال صهیونیست، تبری می‌جویند.

هادی زینی ملک آباد، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان ‌و بلوچستانهادی زینی ملک‌آباد، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قوم بنی‌اسرائیل با تکیه بر اینکه قوم برگزیده است، موجودیت دیگران را نفی می‌کند و برای دیگران ارزش انسانی قائل نیست، با اشاره به جنایات‌های ددمنشانه اخیر رژیم صهیونیست گفت: آنچه در حال حاضر در بخشی از خاورمیانه و سرزمین‌های اسلامی اتفاق می‌افتد؛ عینیت تاریخ در زمان حاضر است که در این عینیت نقش‌آفرینی جهان از دولت‌ها و ملت‌های مختلف قابل تأمل است.

وی افزود: در این دید انسان‌شناسی تفاوتی میان اهالی نوار غزه یا سایر مردم جهان نیست؛ صهیونیست با تفسیر انحصارگرایانه و ناتمام خود از برتری مورد اشاره در برخی از آیات قرآن(بقره47 و 122) تفسیر ناقص انسان‌گرایانه خود را با انجام نسل‌کشی مردم غزه، در عمل به نمایش گذاشته است.

استاد دانشگاه گفت: اگر از نظر تئوری و نظری در این سال‌ها صهیونیست به چالش جدی کشیده نشده است به سبب غلبه تجربه‌گرایی در زمان بوده است، اما امروز با اعمال نسل‌کشی، جامعه جهانی در بهت از این همه توحش، به ادراک درستی از ظلم بیش از هفت دهه و خودبرتری‌بینی ساکنان اسرائیل پی برده است. بی‌شک خون‌های مظلومان غزه بهایی برای بیداری مردمان جهان است؛ حتی یهودیان ساکن در گوشه و کنار دنیا که از اعمال ساکنان اسرائیل ساختگی در رنج هستند برای طهارت یهودیان از اعمال صهیونیست، تبری می‌جویند.

زینی ملک‌آباد ادامه داد: وظیفه مسلمانان در این میان بسیار خطیر است؛ علاوه بر لبیک به ندای «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» که یک وظیفه انسانی است؛ پاسخ به روایت پیامبر(ص) که «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»؛ یعنی کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى‌زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست؛ ملاک و معیار مسلمانی است؛ مسلمانی به انجام اعمال فردی و پاسداشت برخی از شعار نیست. کنشگری اجتماعی ـ سیاسی به موقع است که مایه حیات اسلام است؛ که اگر نبود امام حسین(ع) خود، خانواده و اصحاب خویش را فدا نمی‌کرد. ماهیت آنچه امروز اتفاق افتاده؛ بیداری‌بخشی است و در حیات آخرالزمانی که هر روز فرصتی برای نقش‌آفرینی برای احیای دین و دفاع از حریم اسلام با موقعیت‌های گوناگون پیش می‌آید.

وی گفت: امروز فرصتی همگانی است؛ روزی با نقش‌آفرینی در مقابل داعش که در ظاهر داعیه مقابله با شیعه را داشت و در عمل به هیچ مسلمان و صاحب دین و آئینی ترحم نداشت و امروز با نقش‌آفرینی در مقابل کسانی است که در ظاهر با مظلومان فلسطین مشکل انسان‌شناسی دارد و از این‌رو با اولویت بر کودکان دست به نسل‌کشی می‌زند. اما در عمل با موجودیت انسان‌های غیر خود جز برای بردگی رضایت نمی‌دهند؛ انسان‌های آزاده جهان و به خصوص مسلمانان در هر سطحی و با هر ابزاری وظیفه دارند در مقابل مسئله فلسطین به‌درستی انجام وظیفه و نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha