تجلیل از قاری برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی در مشهد
کد خبر: 4171134
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

تجلیل از قاری برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی در مشهد

همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) محفل انس با قرآن و تجلیل و تقدیر از نفر برتر مسابقات قرآنی کشور مالزی در منزل شهید محسن ظریف برگزار شد.

تجلیل از قاری برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، محفل انس با قرآن و تجلیل و تقدیر از نفر برتر مسابقات قرآنی کشور مالزی در منزل شهید محسن ظریف برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم جاویدی، قاری برجسته کشور و از شاگردان حامد شاکرنژاد و همچنین حمید صفدری به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداختند و سپس جواد سلیمانی، رتبه برتر مسابقات قرآنی کشور اندونزی و چهره برتر مسابقات قرآنی فرهنگیان کشور به قرائت آیاتی از سوره آل عمران پرداخت.

استاد پیشکسوت حاج حسین علمی قاری دیگر این مراسم بود و حسن ختام تلاوت‌ها نیز تلاوت علیرضا بیژنی بود که با صدای خوش خود جمع حاضر را به فیض کامل رساند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در این مراسم به انتقاد از برگزاری مراسم تاج‌گذاری و جشن و سرور امام زمان(عج) در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) پرداخت و گفت: امشب شام غریبان امام است و باید به عزاداری پرداخت. شادی و سرور را می‌توان در یک روز دیگر انجام داد. ما باید حرمت آیین مذهبی را پاس بداریم.

تجلیل از قاری برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی در مشهد

سلطانی در ادامه به رمز و راز خوشبختی در دین مبین اسلام پرداخت و گفت: از جمعیت ۲ میلیونی مسلمان حدود ۵۰۰ میلیون شیعه هستند، کدام جمعیت در مسیر خوشبختی گام برمی‌دارد؟ معتقد هستم جمعیتی که اعمال صفر تا صد آنها رضایت خداوند باشد.

وی در ادامه به احسان و نیکی به والدین اشاره و تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا و آخرت خوشبخت زندگی کنیم تا می‌توانم به والدین احسان کنیم. بوسیدن دست و پای پدر و مادر را سرلوحه کار روزانه خود قرار دهیم.

در ادامه مراسم سردار مولوی رییس ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی به تجلیل و توجه نسل جوان به آموزش و ترویج فرهنگ قرائت قرآن پرداخت و یادآور شد: جامعه امروز به نسل جوان انقلابی که بتواند پاسداشت افتخارات و حافظ اهداف انقلاب اسلامی باشد، نیاز دارد.

وی همچنین در این جلسه گریزی به خاطرات هشت سال دفاع مقدس زد و از رشادت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نیکی یاد کرد.

تجلیل از قاری برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی در مشهددر ادامه سردار مولوی با اشاره به هفته دفاع مقدس به قطعنامه شورای امنیت در سومین روز از حمله ناجوانمردانه نیروی بعث عراق به کشورمان اشاره و تاکید کرد: در اولین روزهای نیروهای خودجوش مردمی به همراه جوانان بسیجی و ارتش در برابر حملات دشمن مقاومت کرد و این نشان همت و وحدت مردمی است و امروز توصیه می‌کنم، جوانان در سایه توسل به قرآن و پیام‌های آیات ملکوتی راه صحیح زندگی را فرا بگیرند چون شهدا از مکتب قرآنی درس رشادت و ایثار را فراگرفتند.

در پایان این مراسم لوح یادبودی از سوی ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی به این چهره برتر قرآنی «علیرضا بیژنی» اهدا گردید.

شایان ذکر است، این مراسم با حضور‌ حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، حجت‌الاسلام منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، مهندس جهانبخش استاندار اسبق استان‌های خراسان شمالی و بوشهر، غلامرضا بصیری پور فرماندار اسبق مشهد، جواد آرین‌منش نماینده ادوار مشهد در مجلس شورای اسلامی، فخریان مدیر کل اسبق آموزش و پرورش خراسان رضوی، برگزار شد.

تجلیل از قاری برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی در مشهد

انتهای پیام
captcha