محفل قرآنی محبان امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد
کد خبر: 4168516
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
به مناسبت دهه پایانی ماه صفر

محفل قرآنی محبان امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد

محفل قرآنی محبان امام رضا(ع) به مناسبت دهه پایانی ماه صفر با حضور قاریان بین‌المللی قرآن در مسجد حسین‌ ابن‌ علی(ع) مشهد برگزار شد.

محفل قرآنی محبان امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محفل انس با قرآن محبان امام رضا(ع) به مناسبت ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر و تجلیل از نماینده منتخب ایران در مسابقات قرآن مالزی شامگاه، 20 شهریورماه، در مسجد حسین‌ ابن‌ علی(ع) مشهد برگزار شد.

در این محفل قرآنی که به میزبانی حسین ‌پورکویر، قاری ممتاز کشور برگزار شد، جمعی از قاریان قرآن آقایان علیرضا بیژنی، نفر دوم مسابقات بین‌المللی مالزی در سال جاری، مختار دهقان، نفر دوم مسابقات بین‌المللی مالزی در سال ۱۳۹۷، هادی موحد امین، نفر اول مسابقات بین‌المللی ایران و امیر حسین نبی‌زاده، قاری نوجوان و برتر استانی آیاتی از مصحف شریف را تلاوت کردند.

در بخشی از این محفل قرآنی حیدر کسمایی، فعال و مدرس قرآنی به موضوع اهمیت توجه به قرآن و تبلیغ فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: برخی از وهابی‌ها و سلفی‌ها با تبلیغات گسترده‌ای که انجام داده‌اند، اذعان عمومی را تحریک کرده و می‌گویند که ایرانی‌ها و شیعیان قرآن بلد نیستند، با دیدن قاریان خوب ما بهت‌زده شده‌اند. باید قدر این برکت که به واسطه علی ابن موسی‌الرضا(ع) است را بدانیم. قاریان خوش‌خوان زیادی داریم که این افراد باید توسط اساتید جذب شوند.

وی با بیان اینکه ما در تدریس تاریخ قرآن و قرائات پیش زمینه‌ای تعریف می‌کنیم که انسان ترکیبی از جسد و روح است، افزود: روحی که داریم از خداوند دمیده شده است. انسان متکون از روح و جسد است. روح ‌و ‌جسم لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هر دو به یکدیگر نیازمندند، همان‌طور که جسم ما نیازهایی دارد عین آن را نیز روح ما نیاز دارد.

کسمایی با تأکید بر نقش پررنگ صدای قاریان، ادامه داد: لذائذ روحی بیشتر از لذائذ جسمی است، یکی از چیزهای لازم از بعد روحی و معنوی برای انسان همین صدای زیبا است، لذا یکی از امور مهم به‌ویژه برای نوجوانان توجه بعد معنوی انسان است.

وی با اشاره به خلأ بزرگی که برخی کشورهای دیگر علی‌رغم زندگی مرتب و قانونی دارند، تصریح کرد: خلأ  این افراد که مسلمان هم‌ نیستند قسمت معنوی زندگی است که ما به برکت اسلام و اهل بیت(ع) آن را دارا هستیم. باید بکوشیم تا جوانان و نوجوانان را به سمت چنین جلساتی بکشانیم. براساس فرمایش رهبر انقلاب، هنر قاری این است که از طریق هنر صوت و لحن، مفاهیم را به مستمع برساند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه دل‌ها بعضی وقت‌ها اقبال دارد و ادبار، بیان کرد: یکی از سبب‌ها و راهکارها برای اینکه دلمان مشتاق به شنیدن قرآن، دعا و زیارت، تلاوت قرآن است. تلاوت قرآن اقبال را افزایش می‌دهد، باید اقبالمان بیشتر باشد و‌ جوانان را به این سمت حرکت دهیم.

در پایان این محفل نیز از علیرضا بیژنی، نفر دوم مسابقات بین‌المللی مالزی در سال ۱۴۰۲، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha