باهم آمدیم؛ برای نکوداشت «پرشکوه‌ترین روز تاریخ ملت ایران»
کد خبر: 4121238
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
گزارش ایکنا از راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن

باهم آمدیم؛ برای نکوداشت «پرشکوه‌ترین روز تاریخ ملت ایران»

راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن همزمان با چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حالی از ساعت 9:30 صبح امروز آغاز شد که مردم وفادار تهران از آغازین ساعات صبح به صورت فردی و گروهی در راهپیمایی حضور یافته بودند تا بار دیگر حماسه‌ای عظیم در روزی که به تعبیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب «پرشکوه‌ترین روز تاریخ ملت ایران» است، ثبت شود.

راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن

به گزارش ایکنا، همزمان با چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن به طور رسمی از ساعت 9:30 صبح امروز به طور همزمان در تهران، 1400 شهر و 38 هزار روستای کشور آغاز شد.

مشاهدات خبرنگاران ایکنا از همان ابتدا نشان می‌داد که در تهران مردم مؤمن و وفادار پایتخت ایران اسلامی مانند گذشته بلکه پررنگ‌تر از قبل، از ساعاتی قبل از شروع رسمی مراسم با طی‌کردن مسیرهای 12گانه راهپیمایی به میعادگاه همیشگی خود در میدان آزادی می‌روند و مسیرهای منتهی به میدان آزادی شاهد حضور مردم بود؛ گروه‌ها و اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها از آغازین ساعات صبح امروز به صورت فردی و گروهی در راهپیمایی حضور یافته بودند تا بار دیگر حماسه‌ای عظیم در روزی که به تعبیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی «پرشکوه‌ترین روز تاریخ ملت ایران» است، ثبت شود.

سخنران مراسم امروز در تهران حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری بود و  ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار خارجی در کنار ۶۵۰۰ خبرنگار و تصویربردار و عکاس داخلی این مراسم را پوشش دادند.



 

انقلاب اسلامی در حالی پابه چهل و پنج سالگی خود می‌گذارد که در حوزه‌های مختلف علمی و دفاعی موجب پیشرفت و توسعه کشور شده است. طی روزهای گذشته شاهد رونمایی از پایگاه هوایی راهکنشی عقاب 44 ارتش بودیم. پایگاه هوایی راهکنشی عقاب 44 ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد.

نمایش دستاوردهای دفاعی کشور

در همین راستا بخش‌هایی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه دفاعی در مسیرهای راهپیمایی به نمایش گذاشته شده بود که موشک سجیل، موشک بالستیک عماد و پهپاد شاهد۱۳۶ از جمله آنهاست.

نمایش دستاوردهای دفاعی در راهپیمایی 22 بهمن

در مسیرهای راهپیمایی ۱۶۰۰ غرفه فرهنگی و هنری و ارائه خدمات عمومی برپا بود. ۱۵۰ غرفه نیز به موضوع جهاد تبیین اختصاص داشت و ۳۱ غرفه نیز به معرفی اقوام ایرانی می‌پرداختند.

دیدارهای چهره به چهره مسئولان با مردم

مراسم امروز فرصتی برای دیدارهای رودروی مسئولان با مردم بود که در همین راستا مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با برپایی غرفه‌ای، فرصت را برای حضور نمایندگان قوای سه‌گانه و گفت‌وگو با مردم فراهم کرده بود.

در راهپیمایی امسال بزرگترین هم‌خوانی تاریخ با هم‌خوانی سرود ملی در سراسر کشور در ساعت  11:22 انجام شد.

حداد عادل در راهپیمایی22 بهمن

حضور شخصیت‌ها در مراسم

در این مراسم شخصیت‌های لشکری و کشور و مسئولان نیز همپای مردم وفادار تهران حضور داشتند که می‌توان به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌‌ای؛ رئیس قوه قضاییه، سردار سرلشکر سلامی؛ فرمانده کل سپاه، محمد مخبر؛ معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور سابق، سردار حاجی زاده؛ فرمانده هوا فضای سپاه، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری؛ معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری، غلامعلی حداد عادل؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اوجی؛ وزیر نفت، سیداحسان خاندوزی؛ وزیر اقتصاد، عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، حمیدسجادی؛ وزیر ورزش و جوانان، حسین رحیمی؛ وزیر دادگستری، اسلامی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی، علی سلاجقه؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بهادی جهرمی؛ سخنگوی دولت، سرلشکر رشید؛ فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانیبا، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی؛ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده؛ جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سعیدرضا عاملی؛ دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمود واعظی و محمدجواد آذری‌جهرمی از اعضای کابینه دولت قبل و ... اشاره کرد.

راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن آغاز شد / خیل عظیم جمعیت در مسیر میدان آزادی

از دیگر زیبایی‌های این مراسم که چشم‌نوازی می‌کرد در دست داشتن عکس‌ها و پلاکادرهایی از شهدای اغتشاشات اخیر مانند تصاویر متعلق به شهید آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان بود که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیدند و مردم در پلاکادری نوشته‌ بودند: «آرمان و روح‌الله رفتند که آرمان روح‌الله بماند.»

اما در اغتشاشات اخیر دشمن در تلاش بود تا استقلال و انسجام ملی ملت ایران را تضعیف و از بین ببرد. مردم ایران اسلامی در سراسر کشور با سر دادن فریاد «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نشان دادند که حفاظت و صیانت از استقلال و وحدت ملی را هرگز رها نخواهند کرد.

شعارهای مراسم

راهپیمایان تهرانی در مراسم راهپیمایی امسال شعارهای جدیدی را در پاسخ به فتنه‌گران داخلی و خارجی سر دادند که بخشی از این شعارها به شرح ذیل است:

فتنه‌گر بی‌ریشه * ایران دمشق نمیشه

منافق وطن‌سوز * خائن آتش‌افروز

پرونده‌ی منافق تا بوده اینچنین است * شغل وطن فروشی فخرِ منافقین است

از دیگر شعارهای اصلی راهپیمایی امسال نیز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

خون سلیمانی ما می‌جوشد * ملت علیه دشمنان خروشد
ملت ما بیدار است * از آمریکا بیزار است
در پرتو بهمن فجر آفرین * شکسته شد قدرت مستکبرین
نه سازش، نه تسلیم، پیام ملت ماست * اطاعت از رهبری، ضامن نصرت ماست
رژيم صهيونيستي، جُرثُومه فساد است * اسلام با صهیونیست همیشه در جهاد است
استقلال، آزادی، پیام انقلاب است * جمهوری اسلامی، مظهر اقتدار است
امروز ، روزِ عزّت ایران است * بیست و دو بهمنِ جاودان است
بیست و دو بهمنِ ما جهانی ست * همیشه ماندگار و جاودانی ست
نابود می‌شوند به لطف خدا * سعودی و صهیونیست و آمریکا
22 بهمن ماه روز نجات ایران * یادآور امام و میثاق با شهیدان
جهاد تبیین اثر خوش عهدی است * زمینه سازی ظهور مهدی است

پویش «پرچم اتحاد» و «جشن 44» از پویش‌های مهم و کلیدی جشن 44 سالگی انقلاب بود. راهپیمایان 22 بهمن برای شرکت در پویش پرچم اتحاد تصاویر خود را با مراجعه به سایت www.khamenei.ir ارسال کنند و برای شرکت در پویش جشن 44 هم با مراجعه به سایت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی www.ccoip.ir تصاویر خود را ارسال کنند.

میدان آزادی در راهپیمایی 22 بهمن 1401

مراسم در میعادگاه راهپیمایان

مراسم در میدان آزادی تهران با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و با همخوانی سرود 1357 نفری دانش‌آموزی و گروه‌های همخوانی ادامه یافت. پرواز بادکنک‌های رنگی در آسمان پایتخت ایران از فراز برج آزادی، انجام عملیات نمایش هوایی و اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و از ساعت 11:30 سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی آغاز شد.

قطعنامه سراسری مراسم

در پایان مراسم شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن در قطعنامه ۸ بندی پایانی تأکید کردند که یکپارچگی، اتحاد، انسجام، وحدت ملی و همدلی تمامی اقشار و گروه‌ها و همراهی همه اقوام و ادیان کشور، وظیفه شرعی و انقلابی و مهمترین راهبرد ما برای شکست دشمن است. 

در بخش از قطعنامه آمده است: ما مردم با ایمان و غیور ایران اسلامی، دیرزمانی است که به تقابل و نگاه ویرانگر، تحقیرکننده، و مستهجن فرهنگ غرب به زن و نتایج هولناک آن در نسبت به نگاه عزت‌بخش، مترقی و اصیل اسلامی و فضای کم‌نظیر ایجاد شده برای رشد و تعالی دختران و زنان در ساحت‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی آگاهیم و نیک می‌دانیم احترام به قانون حجاب و رعایت پوشش مناسب، موجب امنیت روانی و اجتماعی جامعه بوده؛ استحکام خانواده را درپی‌ خواهد داشت لذا از مسئولین کشور می‌خواهیم با تدابیر مناسب، مانع از اجرای نقشه‌های شوم دشمن و مخدوش‌شدن کرامت و ارزش‌های متعالی زنان ایرانی شوند.

گزارش از مجتبی برزگری

انتهای پیام
captcha