هدف دشمن فریب نسل جوان برای به سربازی گرفتن آنهاست
کد خبر: 4095042
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

هدف دشمن فریب نسل جوان برای به سربازی گرفتن آنهاست

امام جمعه ملایر گفت: دشمن هشت سال دفاع مقدس را مرور و آسیب شناسی کرده و متوجه شده که از ناحیه دانش آموزان معصوم ما آسیب دیده است، لذا امروز روی دانش آموزان ما سرمایه گذاری کرده است، هدف دشمن فریب نسل جوان ما است تا این نسل تبدیل به سرباز برای دشمن شوند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر، امروز ششم آبان‌ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: قرآن زمینه تقوا برای کسانی است که ظرفیت تقوا در وجودشان باشد و با کسانی سخن می‌گوید که تقوا دارند نه افرادی که قساوت  قلب دارند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در اوج جوانی به شهادت می‌رسد نشانه تقوا است، یادآور شد: تقوا شاخصه‌هایی دارد که اولین شاخص آن فهم دینی است، یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های فهم دینی نیز این است که انسان ایمان به غیب داشته باشد.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: شهید ایمان به غیب دارد و می‌داند از قبال شهادت به چه درجه‌های عالی می‌رسد، از این رو شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس اجازه نمی‌دادند که امر امام بر زمین بماند و با فهم دینی و ایمان به غیب داشتن و ولی امر را  اولای خود دانستن در این مسیر گام گذاشتند.

وی با بیان اینکه شهدای ما دین را محور خود برگزیدند، گفت: هر کس مسائل دینی را رعایت کند عاقبت به خیر می‌شود، شهید حسین فهمیده در هشتم آبان سال 59 به شهادت رسید و این روز به نام روز نوجوان و بسیج دانش آموزی انتخاب شد.

برقراری با اشاره به وجود 36 هزار شهید دانش آموز در کشور تاکید کرد: دانش آموزان و فرهنگیان سهم بزرگی در دفاع مقدس داشتند و اینها شجاعانه در برابر بزدلان بعثی ایستادند و با خون مطهرشان امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه دشمنان ما شجاعت  دانش آموزان را در هشت سال دفاع مقدس دیده و امروز نوک پیکانش را متوجه دانش آموزان کرده‌اند، افزود: دشمن چون می‌داند اگر دانش آموزان را به سمت خود جلب کند می‌تواند به بخشی از اهدافش برسد.

وی با بیان اینکه امروز الگوی دانش آموزان ما باید شهید محمد حسین فهمیده و بهنام  محمدی‌ها باشد، ابراز کرد: اینها نشان دادند که یک طفل 13 ساله می‌تواند نقش رهبری یک جریان را در کشور بر دست بگیرد، امروز نیز نسل جوانی که پیشانی بند لبیک یا خامنه‌ای را به پیشانی بسته دشمن از این نسل در هراس است.

امام جمعه ملایر بیان کرد: ویژگی شهید فهم دینی است و دانش آموز ما اگر امروز همین فهم دینی را داشته باشد، توطئه دشمن در او اثر نمی‌کند و در این ایام فتنه قاطبه دانش آموزان و فرهنگیان ما خوش درخشیدند و فهم دینی خود را ثابت کردند و به رخ دشمن کشیدند.

برقراری خطاب به دانش آموزان گفت: دشمن هشت سال دفاع مقدس را مرور و آسیب شناسی کرده و متوجه شده که از ناحیه دانش آموزان معصوم ما آسیب دیده است، لذا امروز  روی دانش آموزان ما سرمایه گذاری کرده و از طریق فضای مجازی می‌خواهد به اهدافش برسد. هدف دشمن فریب نسل جوان ما است تا این نسل تبدیل به سرباز برای دشمن شوند.

وی با اشاره به تولد امام حسن عسکری(ع) گفت:  یکی از درس‌هایی که امام عسکری به ما می‌دهند فرمودند «چه بسا بلاهایی که می‌آید در دل این بلا نعمتی است که این نعمت همه بلا را احاطه می‌کند.» وقتی فتنه برمی‌خیزد ما بیشتر منسجم می‌شویم و دشمنان را می‌شناسیم و بیشتر قدر امنیت و محیط زندگیمان را م‌یدانیم و همین یک درس برای ما کافی است.

امام جمعه ملایر افزود: ما از فتنه استقبال نمی‌کنیم اما در مقابل فتنه با مجاهدت و مقاومت  می‌ایستیم تا سره از ناسره مشخص و حق از باطل جدا شود. داعش وقتی وارد کارزار شد همه جهان اسلام به خوی داعش پی بردند و مردم سوریه یک وقت قدر امنیت خود را نمی‌دانستند اما وقتی داعش و کارهایش را در کشورشان دیدند فهمیدند باید کشورشان را حفظ کنند و می‌دانند اگر ما خودمان به خودمان رحم نکنیم بیگانگان به ما رحم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمن تمامی ندارد، گفت: ما بابد بسیار بصیر و هوشمند باشیم و به فرموده رهبری دشمن می‌خواهد ضعف‌های ما را بزرگ و داشته‌هایمان را کوچک نشان دهد، باید مراقب باشیم آب به آسیاب دشمن نریزیم.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: امروز اگر گرد ولایت باشیم، یاس و نا امیدی گریبان دشمن را فرا خواهد گرفت، در فتنه اخیر خیلی چیزها مشخص شد و معلوم شد آن چیزی که برای دشمن موضوعیت ندارد زن است. چقدر اینها به حقوق زن تعدی کردند و چقدر زنان را با کودکانشان در حرم شاهچراغ به خاک و خون کشیدند و دفاعشان از زن دروغ بود و اینها دنبال زندگی آرام مردم ایران نیستند و حرف‌هایشان دروغ است.

برقراری گفت: آیا کشتن زن بیگناه در حرم شاهچراغ و زندگی خانواده‌ها را به خاک و خون کشیدن حمایت بود؟ چرا باید این شعارهای پوشالین  را  یاور کنیم. معلوم شد در این فتنه دنبال تجزیه ایران هستند تا هم کشور را به هم بریزند، قوم و قبیله‌ها را به جان هم بیندازند و هم پرچم تجزیه طلبان را بالا ببرند.

وی افزود: اینها اگر یک وقتی با خیال خام خود در کشور هم حاکم بشوند نمی‌توانند در کنار هم باشند و می‌خواهند اقتدار اسلام را زیر پا بگذارند و جهان کفر را بر ما مسلط کنند. اینها نشان دادند دغدغه ملت ایران را ندارند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه اینها اینقدر جمعیتشان کم بود که رفته و از کشورهای دیگر و مردم ملیت‌های دیگر در تظاهرات آورده‌لند تا شعار بدهند و لشکر کرایه کرده‌اند، تصریح کرد: دشمن ما ملت ایران مثلت شوم عبری، عربی و غربی است، ملت ما از این خائن‌ها بیزار است و مسئولان ما باید در مقابلشان با قدرت بایستند.

برقراری با اشاره به شهادت شهید نظری گفت: شهید نظری توسط آشوبگران به شهادت رسید که در کمتر از 12 ساعت عوامل و قاتلین شهید دستگیر شدند و این یک تسلی خاطر شد اما باید قبل از چهلم شهید  عاملان آن به اشد مجازات خود برسند.

وی خطاب به مسئولان بر برخورد قاطعانه با آشوب‌طلبان و اغتشاشگران تاکید کرد و گفت: دیگر تعلل و مدارا جایز نیست دشمنان نشان دادند با مدارا صحنه را خالی نمی‌کنند و هر روز مسلحانه می‌آیند، نمونه اش را طی چند روز اخیر دیدیم، آیا وقت آن نرسیده که تعلل و مدارا را کنار بگذارید اینها رافت بردار نیستند و کسی که رحم نمی‌کند نباید به آن رحم کرد باید به سزای اعمالشان برسند تا امنیت مردم برقرار شود.

 

انتهای پیام
captcha