استاد رکنی از تمام فضائل یک استاد و معلم برخوردار است
کد خبر: 4073884
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
حائریان اردکانی:

استاد رکنی از تمام فضائل یک استاد و معلم برخوردار است

استاد پیشکسوت رشته متالورژی و مواد دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استاد رکنی واجد تمام فاضائل و ویژگی‌های یک معلم و استاد است. همیشه سعی کردم ویژگی‌هایی مانند درستکاری، وفای به عهد و متانت را از استاد بیاموزم که به تمام معنا در ایشان وجود دارد.

استاد رکنی از تمام فضائل یک استاد و معلم برخوردار استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی حائریان اردکانی استاد پیشکسوت رشته متالورژی و مواد دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد، امروز 5 مردادماه، در مراسم نکوداشت محمدمهدی رکنی یزدی، محقق و پژوهشگر دینی و مدرس پیشکسوت دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: استاد رکنی واجد تمام فاضائل و ویژگی‌های یک معلم و استاد است. همیشه سعی کردم ویژگی‌هایی مانند درستکاری، وفای به عهد و متانت را از استاد بیاموزم که به تمام معنا در ایشان وجود دارد.

وی افزود در یک مقطعی دانشگاه اتومبیل‌های سازمانی در اختیار مسئولین دانشکده‌های دانشگاه قرار داده بود. استاد رکنی آن موقع رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی بود. یک ماشین به ایشان تعلق می‌گرفت که استاد آن هدیه را قبول نکرد، این در حالی است که در همان موقع میان 2 معاون دانشگاه بحثی به وجود آمده بود که یکی از معاونان به دلیل سابقه بیشتر باید اتومبیل بهتری دریافت کند.

استاد پیشکسوت رشته متالورژی و مواد دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: استادی یعنی جمیع فضائل اخلاقی که باید در یک نفر جمع باشد. خیلی از اساتید دانشگاه مرتبه استادی را کسب کرده‌اند، اما مطلب نانوشته‌ای باید در آیین‌نامه‌های کسب درجه استادی قرار بگیرد و آن این است که قبای استادی باید به تن کسی برود که علاوه بر امتیازات ادبی، از فضائل استادی نیز برخوردار باشد.

انتهای پیام
captcha