طرح جوانسازی جمعیت توسط همه نهادها اجرایی شود
کد خبر: 4037158
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

طرح جوانسازی جمعیت توسط همه نهادها اجرایی شود

امام جمعه کرج با تاکید براینکه ایجاد شغل، ازدواج آسان و طرح‌جوان‌سازی جمعیت توسط همه نهادها باید اجرایی شود تا جلوی خسارت‌های آتی را بگیریم، گفت: به زودی جمعیت ایران به سمت پیری پیش می‌رود و باید برای آینده کشور فکری کرد.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 29 بهمن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهارکرد: در دوران رضاخان و پس از آن فشارهای فراوانی به حوزه دین و روحانیت صورت گرفت؛ در آن دوران از فعالیت گروه‌های ضد دین حمایت می‌شد و تنها نیروی معنوی و سیاسی که می‌توانست مقابل این اقدامات بایستد روحانیت بودند.

وی افزود: روحانیت اجازه نداد دین از جامعه و سیاست جدا شود. در حالی که صاحبان قلم در آن روزها به دستور انگلیس مجهز شدند تا علیه روحانیون بنویسند.

این مسئول بیان کرد: در طول این سال‌ها روحانیون از مردم و بدنه جامعه جدا نشدند، در طول هشت دفاع مقدس نیز روحانیون پای کار بودند و این قشر شهدای زیادی را تقدیم نظام کرده است، امروز هم روحانیون درعرصه‌های جهادی، مدافعین حرم و مسائل اجتماعی حضور پررنگی دارند.

حسینی همدانی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان، تصریح کرد: یکی از اهداف راهبردی هر کشور حفظ نهاد جمعیتی است، جمعیت جوان ایرانی به سرعت در حال سالمندی است. طبق گفته متخصصین تقریبا هشت سال فرصت داریم تا جمعیت را به سمت جوانی پیش ببریم در این میان رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید فرهنگ‌سازی کند.

امام جمعه کرج با تاکید براینکه ایجاد شغل، ازدواج آسان و طرح‌جوان‌سازی جمعیت توسط همه نهادها باید اجرایی شود تا جلوی خسارت‌های آتی را بگیریم، گفت: به زودی جمعیت ایران به سمت پیری پیش می‌رود و باید برای آینده کشور فکری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان تاکید کرد: تذکرات رهبری را در خصوص برجام، اقتصادمقاومتی و موضوع هسته‌ای جدی بگیرید؛ اقتصاد مقاومتی زیربنای توسعه اقتصادی کشور است و باید به شکلی بنا شود تا دشمنی‌ها در وضعیت کنونی تاثیرگذار نباشد.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه تحقق شعار انقلاب اسلامی طبق فرموده مقام معظم رهبری باید دستورکار قرار بگیرد، تصریح کرد: در این دور از مذاکرات منافع ملت در صورتی تأمین می‌شود که ضمانت‌های لازم داده شود؛ البته آمریکا خیلی بعید است که اقدامی به نفع مردم ما انجام دهند.

امام جمعه کرج همچنین به برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: محتوای امسال جشنواره فجر نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود اما باز هم نیاز به کار و فرهنگ‌سازی دارد تا به دور از هیاهو و‌ جنجال در حد و اندازه فجر انقلاب برگزار شود.

وی با اشاره به حواشی جشنواره تصریح کرد: نهادهای که از بدنه حکومت و دولت ارتزاق می‌کنند باید با دقت نظر بیشتری اظهارنظر کنند، در این شرایط اظهار نظر شخصی معنی ندارد؛ چرا نباید نظارت و ممیزی صورت بگیرد؟ ارشاد باید با جدیت بیشتری با چنین رفتارها و تخلفاتی برخورد کند تا افراد دیگر اجازه اشتباه به خودشان ندهند.

امام جمعه کرج در بخش پایانی با اشاره به اهمیت رسانه و عملکرد خبرنگاران، اضافه کرد: رسانه‌ها باید طبق چهارچوب درست به بیان مطالب بپردازند، در این مسیر رعایت ادب روشنگری به اندازه خود تبیین اهمیت دارد؛ لذا دقت لازم در بیان مطالب وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha