انقلاب اسلامی جای هویت از دست‌رفته غرب را می‌گیر‌د
کد خبر: 4035698
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

انقلاب اسلامی جای هویت از دست‌رفته غرب را می‌گیر‌د

امام جمعه کرج گفت: به فضل خدا انقلاب اسلامی به سرعت و قدرت جای هویت از دست‌رفته غرب را پر می‌کند که نشان می‌دهد انقلاب زنده است و به پیش می‌رود.

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانیُ امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ بهمن کرج ضمن عرض تبریک به مناسبت سالگشت پیروزی انقلاب بر شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله طاغوت، بیان کرد: از حضورِ پر ارزشی که با وجودِ محدودیت‌ها، برای راهپیمایی بود و به صورت خودرویی حاضر شدید تشکر می‌کنم که بار دیگر نشان دادید که انقلاب زنده است و پرتوان و بالنده علیرغم میل دشمنان به مسیرش ادامه می‌دهد و موانع را از جلوی پای خود برمی‌دارد تا به مقصد نهایی برسد. ان‌شاء‌الله بتوانیم بالنده و پرتوان و با سرعت این مسیر را تا مقصد نهایی طی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با بیان اینکه مسئله تبیین و جلوگیری از انحراف و تحریف آنقدر مهم است که برای بار چندم حضرت آقا چند روز پیش در دیدار با پرسنل نیروی هوایی ارتش نیز مجددا تکرار کردند، تصریح کرد: اولین بار ایشان بعد از فتنه ۷۸ در آذر ۷۹ به این مهم اشاره کردند و اینکه چگونه باید ارزش‌های انقلاب در دهه هشتاد احیا شود و خیلی آن سخنرانی مهم است لذا دوستان پیگیری و دنبال کنید و حضرتشان مواردی را مطرح کردند که چگونه می‌شود در دهه آینده شما به مشکل برنخورید و به گرفتاری نیفتید اما متاسفانه آفت‌های بعدی در دهه ۹۰ به خاطر عدم توجه و عدم تبیین همان هشدارها بود.

حسینی همدانی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب تا امروز در هر فرصتی به این تبیین اشاره کرده اند، گفت: مثلاً سال ۹۵ در دیدار شعرای آئینی مطلبی را فرمودند که امروز هم باید به آن توجه داشت: «جمهوری اسلامی امروز یک نیازمندی‌هایی دارد که این نیازمندی‌ها را ماها باید تامین کنیم به اعتقاد بنده برترین این نیازمندی‌ها نیازهای تبیینی و بصیرت‌افزایی و تحکیم معارف انقلاب و اسلام است اینها در راس همه این نیازهاست.»

وی با بیان اینکه امروز باید مکتب انقلاب و ارزش‌های آن و روش‌های پیاده‌سازی آن، عظمت‌های به وجود آمده و نقش مهمی که جوانان نسبت به آینده دارند برای نسل جوان تبیین شود، گفت: الان جوانان ما در هجمه‌ای قرار گرفته‌اند که خیلی از مسائل را نمی‌دانند. قدیمی‌ترها هم که خودشان درگیر آن مسائل بودند الان فراموش کردند یا جور دیگری است لذا به هر تقدیر باید تبیین کرد.

این مسئو‌ل با بیان اینکه به نظر بنده یکی از اولویت‌های جهاد تبیین برای نیروهای انقلاب، شناساندن شخصیت امام و اندیشه‌های ناب و خط او به عموم مردم به‌خصوص جوانان است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «مواضع امام بایستی به طور روشن و واضح(همان طور که خود او گفت، همان طور که خود او نوشت) تبیین شود؛ این ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقیم انقلاب است». این یک دستورالعمل است باید آن را دنبال کرد.

حسینی همدانی ادامه داد: بعد درباره عدم کتمان مواضع امام برای جذب افراد خاص(چون بعضی‌ها گفتند ما نباید مواضع امام را توضیح دهیم تا بتوانیم عده زیادی را جذب کنیم. چون مثلا فلان موضع را بگوییم یک عده نمی‌آیند) فرمودند:«امام هویتش، شخصیتش به همین مواضعی است که خود او با صریح‌ترین بیان‌ها، روشن‌ترین الفاظ و کلمات، آنها را بیان کرد... امام را صریح باید آورد وسط میدان. مواضعش بر علیه استکبار، مواضعش بر علیه ارتجاع، مواضعش بر علیه لیبرال دموکراسی غرب، مواضعش بر علیه منافقان و دورویان را باید صریح گذاشت. کسانی که تحت تأثیر آن شخصیت عظیم قرار گرفتند، این مواضع را دیدند و تسلیم شدند. نمی‌شود به خاطر اینکه زید و عمرو از امام خوششان بیاید، ما مواضع امام را پنهان کنیم یا پوشیده کنیم» لذا این دستورالعمل و روش است.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای انقلاب قرار داریم و امروز ۲۲ بهمن است و یک نکته از امام عرض کنم، گفت: امام غیر از فلسفه و فقه که در هر دو بخش قوی و سرآمد بود که فرصت نیست بگویم که چه ویژگی هایی داشت؛ در دو بخش عرفان هم چه نظری و چه عرفان عملی هم استاد درجه یک بود و بدون شک یکی از اساطین فن عرفان در دوران معاصر ما حضرت امام رضوان‌الله‌علیه بود و نوشته‌های ایشان در مباحث عرفانی شاهد این گفته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: کتابی را ایشان در سن ۲۷ سالگی نوشته که من از شیخنا الاستاذ علامه شنیدم که علامه در آن زمان سنشان ۶۰ و چند سال بود و خودش هم خبره این فن بود در مباحث معرفتی، فصوص و فتوحات سر جلسه درس می‌فرمود: «امام در سن ۲۷ سالگی کتابی را راجع به عرفان نوشته که بنده در سن ۶۰ سالگی از شرح آن عاجزم». این کسی که می‌گوید عاجزم خودش خبره کار بود؛ که آن کتاب «الی الخلافة و الولایة» بود.

وی در ادامه با تاکید براینکه بحث معرفی امام باید جدی گرفته شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن تهاجم رسانه‌ای ترکیبی برای ما به راه انداخته و بحث رسانه را مهم دانستند که جوانان باید با طراحی و ایده‌های نو فضا را تغییر دهند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: جوانان باید به وسط میدان بیاید و از فضاها به خوبی استفاده کنید و برای حضور در میدان جنگ رسانه‌ای شناخت میدان خودی و آرایش جنگ دشمن و تاکتیک‌های دشمن را به خوبی یاد بگیرید.

این مسئول بیان کرد: دشمن می‌خواهد عناصر ملی خود را نادیده بگیریم تا بتواند بار دیگر بر ما سلطه بگیرد و استقلال ما را برهم زند ولی موشک جدیدی که توسط سپاه رونمایی شد چشم دشمن را کور کرد.

وی مهم‌ترین سیاست رسانه‌ای دشمن را مایوس‌سازی مردم و جامعه دانست و اظهارکرد: باید حمله پیش‌دستانه و شناخت موقعیت و اقدام در لحظه مهم‌ترین کار رسانه امروز است و بچه‌های حزب اللهی در رسانه امروز باید به موقع عمل کنند.

حسینی‌همدانی گفت: از ابتدای انقلاب دائم در معرض دشمنی‌های مختلف قرار گرفته و در بعضی مواقع سخن از تمام‌شدن انقلاب زدند ولی آنچه که بروز کرده و تمام‌شده تمدن غرب و غرب‌گرایی است.

وی بیان کرد: به فضل خدا انقلاب اسلامی به سرعت و قدرت جای هویت از دست‌رفته غرب را پر می‌کند که نشان می‌دهد انقلاب زنده است و به پیش می‌رود.

 

انتهای پیام
captcha