تذکر در برابر انجام فعل حرام وظیفه هر مسلمانی است
کد خبر: 4033728
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
امام جمعه کرج:

تذکر در برابر انجام فعل حرام وظیفه هر مسلمانی است

امام جمعه کرج با تأکید براینکه در مقابل فعل حرام هر مسلمانی موظف است سکوت نکند و جلوی حرام را بگیرد و تذکر بدهد، گفت: داشتن مجوز دلیلی بر برگزاری و رخ دادن منکر در مراسم و کنسرت‌ها نیست.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ بهمن‌ماه کرج با بیان اینکه در روزهای مبارک سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم و خیلی خوب است که در این ایام دوستان جوان تحقیق بیشتری راجع به علل و ریشه‌های انقلاب اسلامی داشته باشند تا در این جنگ ادراکی که بر علیه ما راه انداخته‌اند آسیب نبینند، گفت: همه ما وظیفه داریم در جهاد تبیین شرکت کنیم و نگذاریم جای دوست و دشمن، جلاد و شهید و امثال این ها عوض شود. دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را بیان کنیم تا امید از بین نرود و حرکت در مسیر «گام دوم» را با شتاب بیشتری طی کنیم که سه سال آن گذشت.

خطیب نماز جمعه کرج افزود: یکی از موارد تبیین این است که نگاهی بیاندازیم به ریشه‌های انقلاب و این انقلاب را با دو انقلاب بزرگ فرانسه و روسیه که در دوران معاصر اتفاق افتاده است و لیبرالیست و سوسیالیست را رواج دادند مقایسه کنید؛ چون سالیان سال یکی حاکم بود، دیگری هم که الان در حال اضمحلال است تا اذعان کنیم گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی که عمیق تر و مردمی تر از جهات مختلف بود را به جهان عرضه کرد.

حسینی همدانی ادامه داد: برای بررسی دقیق مطلب باید وضعیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی جهان و به خصوص کشورهایی که در آنها انقلاب شده را به خوبی بررسی کرد تا فرقشان روشن شود و معلوم شود ریشه انقلاب ما چه بوده و بعضی گفته ها که از بعضی بوق های استکباری و گاهی از بعض افراد و جریان ها شنیده می‌شود، معلوم شود که کاملاً غلط است. مثلاً وضعیت اقتصادی فرانسه قبل از انقلابش یعنی سال ۱۷۸۹ به شدت وخیم بوده از۵۰ سال قبل از انقلاب، دچار مشکلات و بحران‌های مالی و اقتصادی فراوانی بودند. در روسیه هم شرایط همین بود تاریخش را بخوانید کاملاً از نظر اقتصادی از پا درآمده بود لذا مردم مطالبات اقتصادی داشتند.

این مسئول یادآور شد: اما ایران در اواخر حکومت پهلوی به خاطر افزایش فراوان درآمد نفتی تبدیل به یکی از دولت‌های ثروتمند شده بود و جامعه ایرانی را هم به یک جامعه کاملا مصرفی وابسته بدون تولید تبدیل کرده بود. سرمایه کشور هدر می‌رفت. زیرساخت‌ها ساخته نمی‌شد. مصرف‌گرایی در کشور فراوان بود با آن همه ثروتی که داشتیم. ریشه انقلاب نبود مسائل اقتصادی نبود، کمبود نبود اینطور که در فرانسه و روسیه بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز گفت: در بحث قدرت اجتماعی در روسیه و فرانسه از پشتوانه گسترده مردمی برخوردار نبودند حتی در بعد از پیروزی انقلابشان مردم درآن دو کشور در مسائل کشور مشارکت جدی نداشتند اما در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم در تمام صحنه‌ها بخصوص در انتخابات‏‌ها مکرر شرکت‏ کرده‌‏اند حتی در شرایط بحرانی و بمباران شهرها انتخابات متوقف یا به تاخیر نیفتاد و یا در بحث رهبری نهضت، کاملاً فرق داشتند، رهبری در ایران از قدرت بالای معنوی برخوردار بود و خودش از طبقات معمولی و محروم جامعه بود. در بحث ارتش و نظام و جنگ‌افزار هم همینطور. همه اینها را وقتی نگاه کنیم می‌بینید ریشه انقلاب چیز دیگری بود.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به شهادت یکی از مأموران پلیس در درگیری با اراذل و اوباش در استان فارس اظهار کرد: در آیات و روایات متعددی بر لزوم مبارزه با افرادی که باعث رعب و وحشت مردم می‌شوند تاکید شده و مجلس محترم باید قوانینی را وضع کند که مأموران انتظامی به عنوان حافظان امنیت کشور بتوانند با این افراد برخورد جدی کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم وضع قوانین مناسب برای مبارزه با اوباش باعث ایجاد نا امنی و جری شدن این افراد می‌شود، خاطرنشان کرد: لازم است که مسئولان قضائی و انتظامی و نمایندگان مجلس با همکاری یکدیگر فکری برای مبارزه با اوباش کنند.

این مسئول با تبریک و تسلیت شهادت این مأمور پلیس به مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و مردم انقلابی کشور، تصریح کرد: ایجاد امنیت مردم یکی از وظایف اصلی حاکمیت هر کشوری است و اینکه اراذل و اوباش بیاید با رعب و وحشت امنیت مردم را به خطر بیندازد، زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی با اشاره به دیدار رهبری معظم انقلاب با جمعی از فعالان اقتصادی و گلایه رهبری از کم کاری یک دهه مسئولان اقتصادی عنوان کرد: همه باید از این فرمایشات درس بگیریم و برای جبران اقدامات بر زمین مانده اقدام عاجل داشته باشیم.

حسینی‌همدانی همچنین به موضوع برگزاری کنسرت در البرز اشاره کرد و متذکر شد: بنده در مورد اجرا و تعطیلی کنسرت‌ها حرفی ندارم و قانون در مورد این موضوع نهادهای متولی تصمیم گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بنده با ایجاد ولنگاری و منکر در این مراسم‌ها مخالف هستم، ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی و حکومتی قطعاً در جایی که خلاف قانون و مقررات وجود دارد ورود کرده و برخورد می‌کنند و داشتن مجوز دلیلی بر برگزاری و رخ دادن منکر در مراسم و کنسرت‌ها نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و متولی این حوزه باید در این زمینه ورود کنند، گفت: در مقابل فعل حرام هر مسلمانی موظف است سکوت نکرده و جلوی حرام را بگیرد و تذکر بدهد.

انتهای پیام
captcha