افزایش ۱۹۵ درصدی جمع‌آوری زکات در مازندران
کد خبر: 3946822
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

افزایش ۱۹۵ درصدی جمع‌آوری زکات در مازندران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: کل درآمد زکات ۴۷ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۹۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۹۵ درصدی زکات مازندران در سال جاریبه گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، در جلسه شورای زکات استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در مازندران برگزار شد، گفت: کل درآمد زکات ۴۷ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۹۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۸۹ درصد از کل زکات میان فقرا اعم از مددجو و غیرمددجو توزیع و ۱۱ درصد از کل زکات صرف پروژه‌های عمرانی شد.

لائینی با بیان اینکه ۱۱۲ میلیون تومان زکات واجب و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از زکات فطره بود، تصریح کرد: ۴۰ میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده از نوع زکات مستحبی بوده است. برگزاری شورای زکات در ۶۰۰ روستا، فعالیت ۱۹ نفر روحانی و ۱۱ مبلغ در موضوع جمع‌آوری زکات، تهیه جهیزیه برای ۲۹۵ نفر که برای هر نفر ۲ میلیون و ۵۰۰، تهیه جهیزیه برای ۴۰۶ نفر به ازای هر نفر ۱۵ میلیون تومان، احداث مسکن برای ۱۳۵ نفر، تعمیرات مسکن برای ۱۰۳ نفر، مساعدت ۲۷۸ میلیون تومان برای ۳ هزار نفر در بحث درمانی، تهیه و توزیع سبد غذایی و گوشت قربانی به ارزش ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۷۲ هزار خانوار، از اقدامات کمیته امداد در سال جاری است.

عالیشاه با بیان اینکه در خرید تبلت و لوازم تحریر ۳۳۰ میلیون تومان کمک جمع‌آوری شد، گفت: تا پایان بهمن ماه کل نیازمندان به تبلت با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین از این ابزار ارتباطی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه، ۹۰ میلیون تومان برای ۵ خانه عالم و امام‌زاده هزینه شد، افزود: توزیع ۶۹ هزار سبد غذایی و ۳۳۴ رأس گوسفند جمع‌آوری و ۹ هزار ۵۰۰ خانوار را از گوشت قربانی بهره‌مند کردیم.

عالیشاه ادامه داد: کمیته امداد مازندران ۸۳ هزار نفر خانوار را تحت پوشش خود دارد و پیشنهاد می‌شود در ایام عید کمک مؤمنانه را با توزیع ۵ کیلو برنج و یک مرغ به خانواده‌ها تحت پوشش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ نفر در نوبت جهیزیه داریم، افزود: از کمک‌های صدا و سیما تشکر کرد و افزود: انتظار داریم که رسانه در تبلیغ زکات کمک کنند.

انتهای پیام
captcha