راه‌یابی ۱۷ نماینده قرآنی مازندران به مسابقات کشوری
کد خبر: 3929340
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

راه‌یابی ۱۷ نماینده قرآنی مازندران به مسابقات کشوری

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: در چهل و سومین دوره مسابقات، هزار و ۵۷۷ نفر در مازندران شرکت کردند که ۱۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

راه‌یابی 17 نماینده قرآنی مازندران به مسابقات کشوریحجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با بیان اینکه وقف در راستای مجاهدت و دارای ارزش معنوی است، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کسانی که جانشان و یا مالشان را بذل کردند جزو مجاهدان می‌شمارد.
وی با بیان اینکه وقف نوعی اقتصاد مقاومتی و راه‌کاری در مبارزه با تکاثر، تخافر، کسب حرام و ... است، افزود: یکی از راه حل‌های اساسی که ضامن گسترش عدالت، مساوات و همدلی است وقف است و کسی که وقف می‌کند در حقیقت دنیای اخروی را درک کرده، حقیقتی که یک سوم قرآن درباره آن است.
حیدری با بیان اینکه استان مازندران بیش از 14 هزار موقوفه دارد، تصریح کرد: در سال جاری 116 وقف جدید داشتیم که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان اینکه، در کمک مومنانه توزیع ۱۰۰ هزار سبد کالای انجام شد، گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا در مناسبت‌های مختلف سه دستگاه اتوکلاو در بیمارستان مرکز استان و تعداد زیادی از دستگاه‌های مورد نیاز دیگر خریداری شد، قدمت برخی وقف‌نامه‌ها به بیش از یک قرن می‌رسد، حاج محمد باقر تاجر، دکتر علی نقی کنی در قائمشهر واقفان بزرگی هستند که خیرشان ادامه دارد.

حیدری تصریح کرد: اعزام ۷۰ مازندرانی به عتبات عالیات در پایان سال گذشته، آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد، تهیه جهیزیه برای ۷۰ زوج جوان از دیگر اقدامات این نهاد بوده است.

وی با اشاره به ثبت پنج وقف قرآنی در سال جاری، اظهار کرد: در چهل و سومین دوره مسابقات، هزار و ۵۷۷ نفر در مازندران شرکت کردند که ۱۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در استان مازندران گفت: نام نوسی از ۲ هزار خادم افتخاری در سطح ۳۰۰ امامزاده شاخص، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در سطح ادارات، اخذ سند مالکیت اولیه موقوفات برای ۳۳۵ رقبه، اهدای ۱۰۰ تبلت به دانش‌آموزان در آستانه مهر تحصیلی، برگزاری طرح مهر تحصیلی و توزیع ۲۶۰ بسته لوازم التحریر، خرید دستگاه تنفسی برای بیمارستان روحانی بابل از محل موقوفات بابل از دیگر اقدامات اوقاف مازندران در سال جاری است.

وی با بیان اینکه، روزانه در ۱۲ امامزاده ۵ هزار تا ۱۲ هزار ماسک با همکاری بسیج ماسک تولید می‌شود، افزود: صرف هزینه ۵ میلیارد ریال از محل عوائد امام‌زادگان، نصب ۴۲ ضریح جدید، اجرای ۱۷۰ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه با رشد 70 درصد از دیگر اقدامات اقاف در سال جاری بوده است.

انتهای پیام
captcha