مسابقات قرآن به صورت مجازی برگزار شود
کد خبر: 3915199
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
رحیمی تاکید کرد:

مسابقات قرآن به صورت مجازی برگزار شود

قاری ممتاز استان قم، گفت: مسابقات قرآن را می‌توان به صورت مجازی و با دریافت فایل صوتی از قاریان و موذنین در فرصت زمانی بیشتری برگزار کرد.

رحیمیسعید رحیمی، نفر دوم رشته اذان چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم (که 15 تا 17 مرداد در قم برگزار شد) در گفت وگو با ایکنا از قم، گفت: به حق بزرگترین مسابقات جهان اسلام، مسابقات قرآن جمهوری اسلامی است که هر ساله توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

قاری ممتاز استان قم افزود: از نظام جمهوری اسلامی و سازمان اوقاف باید به واسطه برگزاری این مسابقات قدردانی و تشکر کنیم چون امسال در شرایط سخت بیماری کرونا هم اجازه ندادند تا این مسابقات به تعطیلی کشیده شود.

رحیمی در ارزیابی خود از این دوره مسابقات، تصریح کرد: شاهد حضور قاریان و حافظان برتر استان قم در این دوره از مسابقات بودیم و امیدواریم در سال‌های بعد هم با شکوه بیشتری برگزار شود البته مسابقات نیازمند تبلیغات وسیع‌تری است تا قشر بیشتری از جونان را در کنار پیشکسوتان در مسابقات حضور یابند.

این قاری و فعال عرصه بین‌المللی همچنین با اشاره به پیامدهای کرونا بر روی فعالیت‌های مختلف از جمله قرآنی، گفت: چه بسا کرونا سبب آزار و اذیت خیلی از مردم دنیا شد ولی قطعا خوبی‌هایی هم داشته است از جمله آن که سبب شد تا ظرفیت‌های بیشتری از توانمندی بشر کشف شود و یا مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: یکی از آثار مثبت کرونا ایجاد ارتباط قویتر میان فعالان فرهنگی و قرآنی در سطح جهانی به واسطه توجه بیشتر به فضای مجازی در این ایام بوده است؛ شاید پیدا کردن یک استاد در نقاط دیگر دنیا  و کشور با دشواری‌های مواجه بود ولی در این ایام به علت حضور همگانی در فضای مجازی این وضع تسهیل شده است.

این قاری تاکید کرد: البته رویکرد بیشتر به فضای مجازی آفاتی هم دارد که باید  برای آن برنامه داشته باشیم و پیوست‌های فرهنگی این کار تدوین شود.

وی تاکید کرد: مسابقات قرآن را می‌توان به صورت مجازی و با دریافت فایل صوتی از قاریان و موذنین در فرصت زمانی بیشتری برگزار کرد و تغییراتی در شیوه مسابقات اعمال کنیم.

انتهای پیام
captcha