مسئولان انتقاد را از خود شروع کنند / ضرورت اجرای اولویت‌های جدید فرهنگی
کد خبر: 3905903
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

مسئولان انتقاد را از خود شروع کنند / ضرورت اجرای اولویت‌های جدید فرهنگی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان باید انتقاد را از خود شروع کنند از اینکه چرا به مباحث فرهنگی و موضوعات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی بی‌توجه بوده‌اند در حالی که در سخنان خود همیشه به مباحث فرهنگی اشاره دارند.

لزوم اجرای اولویت‌های جدید فرهنگیبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، دیروز، ۳۱ خرداد ماه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان بالاترین نهاد فرهنگی برای تعیین اولویت‌های فرهنگی و اجرایی کردن آنها در استان است و ارائه آمار اجرایی شدن مصوبات سالهای گذشته غیرقابل قبول بوده و باید تجدید نظر اساسی در این خصوص اتخاذ شود.

وی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی و اهمیت این موضوع در عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان در سال‌های گذشته قابل قبول نبوده و در سال جدید از همه مدیران انتظار داریم در حوزه فرهنگی شاهد جهش عملکرد و اقدام در این مورد باشیم.

حجت‌الاسلام‌ قریشی بیان کرد: ضعف در اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان نیاز به اهتمام جدی مسئولان مربوطه دارد و پیگیری عملکرد دستگاه‌های اجرایی برعهده دبیرخانه شورا بوده و باید در سال پیش رو جدیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی از سوی دبیرخانه شورا به صورت جد مطالبه شود.

وی با انتقاد از عدم حضور منظم مدیران اصلی در جلسات ماهانه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان مهمترین رکن فرهنگی استان باید اصلی‌ترین رئوس کاری مدیران ارشد استان قرار گیرد، اما متأسفانه در سالهای گذشته شاهد حضور کمرنگ و بعضاً عدم حضور مسئولان ارشد در جلسات بودیم و این مسأله مظلومیت مباحث فرهنگی در جامعه را نشان می‌دهد؛ لذا حضور همه مسئولان در جلسات شورا الزامی بوده و عدم حضور مدیران بیش از سه جلسه قابل قبول نبوده و بر اساس آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی با مسئولان رفتار خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مسئولان باید انتقاد را از خود شروع کنند از اینکه چرا به مباحث فرهنگی و موضوعات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی بی‌توجه بوده‌ایم در حالی که همه مدیران در سخنان خود همیشه به مباحث فرهنگی اشاره دارند، اما در عمل از پرداختن به موضوعات و مصوبات فرهنگی غفلت می‌کنند. از این پس اگر دبیرخانه شورا نیز نتواند پیگیر مصوبات و حل مشکلات اجرای مصوبات شورای فرهنگی باشد شخصاً پیگیر مسائل خواهم بود.

وی ادامه داد: با بررسی اولویت‌های پیشنهادی از طرف اعضا و بررسی دبیرخانه، موضوعات فرهنگی بر اساس اولویت‌های استانی مدون شده و کمیته تخصصی باید الزامات و برنامه‌های اجرایی را برای تصویب در جلسات شورا ارائه کند و سازمان‌ها و نهادها موظف به اجرای مصوبات شورا خواهند بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به ضرورت پیگیری جدی مسئله عفاف و حجاب و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور اشاره و تصریح کرد: در حوزه عفاف و حجاب لازم است مسئولان دولتی بر اساس دستوالعمل ابلاغی وزارت کشور عمل کرده و اقدامات خود را بطور کامل و صحیح اجرایی کنند و دبیرخانه شورا نیز پیگیری جدی در این مسئله داشته باشد.

وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد آسیب‌های اجتماعی و منکرات ناشایستی در سواحل دریاچه ارومیه بودیم که لازم است پیوست فرهنگی لازم برای استفاده از سواحل تدوین و اجرایی شده و جدیت متولیان در این حوزه مطالبه اصلی مردم و شورای فرهنگ عمومی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha