اهمیت و آثار وفای به عهد در زندگی فردی
کد خبر: 3904533
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
امام جمعه خوشاب بیان کرد:

اهمیت و آثار وفای به عهد در زندگی فردی

حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی گفت: یکی از مسائل مهمی که در سوره‌های بقره، مریم، اسراء و مؤمنون به آن اشاره شده؛ مسئله وفای به عهد و صادق بودن در وعده است که در بعضی موارد این شاخصه برای مؤمنان حقیقی نیز ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب، 23 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با سفارش مردم به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از شاخصه‌های مؤمنان که در آنها نهادینه شده، وفای به عهد است. در آیات قرآن و روایات متعددی نسبت به این موضوع مهم اشاره شده و در کلام امام علی(ع) نیز این فریضه الهی ذکر شده است.

وی با اشاره به تأثیر اهمیت وفای به عهد در زندگی فردی، بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که در سوره‌های بقره، مریم، اسراء و مؤمنون به آن اشاره شده؛ مسئله وفای به عهد و صادق بودن در وعده است که در بعضی موارد این شاخصه برای مؤمنان حقیقی نیز ذکر شده است.

امام جمعه خوشاب با بیان اینکه مؤمن باید به وعده خودش صادق باشد، افزود: حضرت امیرالمؤمنین علی‌(ع) در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه فرموده‌اند که هیچ فریضه الهی مانند وفای به عهد نیست، کسی که عهد و پیمان خود را رعایت نکند، خائن است.

وی اظهار کرد: باید بررسی کنیم که ما چقدر پایبند و مقید به وفای به عهد هستیم؛ برخی فکر می‌کنند وقتی تنها با خداوند پیمان بستیم همه چیز تمام شده است. باید بررسی کنیم چقدر نسبت به واجبات تعهد داریم و نسبت به اولیا الهی که با آن‌ها پیمان بستیم و شهادتین هر روز می‌گویم پایبند هستیم و چقدر متعهد به امام زمان(عج) هستیم. برای آنکه جامعه مدنی را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم باید وفای به عهد داشته باشیم و به پیمانی که بستیم وفادار باشیم.

خطیب جمعه خوشاب گفت: مردم و اقتصاد مردم در مجلس یازدهم به سفارش رهبر معظم انقلاب علی‌رغم همه کمک‌های مردمی و خیرین بسیار مهم است. دستگیری از نیازمندان باید ادامه داشته باشد و مردم زکات را جدی بگیرند. برخی از مردم وجوهات شرعی خود را به شهرستان‌های کلان می‌فرستند که لازم است عزیزان خمس و زکات را جهت رسیدگی بهتر به امور نیازمندان در شهر خود پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام دهقانی با بیان اینکه یکی از مسائل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، مسئله فرهنگ است؛ افزود: متأسفانه برخی از مسئولان هنوز معنای فرهنگ را نمی‌دانند و فکر می‌کنند فرهنگ همان مراسم شهادت‌هاست،همان مساجد و حسینیه‌ها و مهدیه‌هاست.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ فرهنگی که باید امروز انجام شود، تربیت نیروهای کارآمد جهادی متدین و خودباور است؛ نیرویی که اول از همه باید متخصص، کارآمد و مسلط به علوم روز باشد.

خطیب جمعه خوشاب با اشاره به اینکه این روزها چهره واقعی و نفاق آمریکا در معرض جهانیان قرار گرفته است و ملت آمریکا چهره واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر را دیدند، گفت: ادعای پوشالی آمریکا و استکبار جهانی و کشورهای غربی را دیدیم که سرابی بیش نبود و ناتوانی و چهره نفاق آنها را دیدیم.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان خوشاب، اظهار کرد: با همدلی و وحدت مشکلات حل خواهد شد و از همه به‌ویژه نمایندگان مجلس و شوراها خواهش می‌کنم که با حضور در میدان، و تلاش و پیگیری درصدد حل مشکلات مردم باشند.

علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha