تبیین ویژگی‌های مدیر قرآنی تراز انقلاب
کد خبر: 3883118
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

تبیین ویژگی‌های مدیر قرآنی تراز انقلاب

در نشست علمی «نیازسنجی آموزشی و طراحی دوره‌های توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی» که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، ویژگی‌های مدیر قرآنی تراز انقلاب بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تبیین شد.

تبیین ویژگی‌های مدیر قرآنی تراز انقلاب

به گزارش ایکنا؛ نشست علمی دانشگاهی با عنوان «نیازسنجی آموزشی و طراحی دوره‌های توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی» اواسط هفته جاری با حضور مدیران قرآنی کشور و اساتید و پژوهشگران در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.

در بخشی از این نشست محمد قاسمی شوب، دبیر علمی نشست دانشگاهی، بیان کرد: با عنایت به نظام مسائل احصاء شده در حوزه مدیریت فعالیت‌های قرآنی کشور و سپاه، به یقین می‌توان دریافت که یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور در این حوزه، دانش و مهارت‌افزایی مدیران دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی کشور است که باعث افزایش کمی و کیفی خروجی مؤسسات می‌شود.

وی افزود: در این حوزه ضروری است تا ضمن نیازسنجی وضعیت حال حاضر مدیران، شاخصه‌ها و تصویر مطلوب آرمانی مدیر قرآنی تراز انقلاب اسلامی، بر اساس آیات، روایات و منویات مقام معظم رهبری ترسیم شود، سپس برای انتقال از وضع موجود به وضع مطلوب، دوره‌های توانمندسازی مدیران با طرح درس و سرفصل‌های کاربردی طراحی و برگزار شود.

دبیر علمی نیازسنجی آموزشی و طراحی دوره‌های توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی تصریح کرد: به منظور تحقق نقشه راه قرآنی مدنظر مقام معظم رهبری، یکی از مهم‌ترین خلأهای موجود در این زمینه، طراحی و تأسیس رشته دانشگاهی تخصصی کاربردی برای تربیت مدیران مؤسسات قرآنی و دارالقرآن‌هاست تا به آنها دانش و مهارت‌های مدیریتی و قرآنی لازم، در این حوزه آموزش داده شود.


بیشتر بخوانید: 


بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از این‌ نشست محمد ذوالفقاری، قائم مقام سازمان دارالقرآن الکریم کشور، یکی از مهم‌ترین نیازهای مهم کشور در حوزه مدیریت فعالیت‌های قرآنی را مهارت افزایی مدیران مؤسسات قرآنی برشمرد و گفت: بر همین اساس ضروری است که مطالعات دقیق علمی و بر پایه پژوهش‌های کاربردی، طراحی و اجرا شود.

وی در ادامه ضمن بیان دیدگاه‌های خود در زمینه پروژه‌های پژوهشی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در حوزه «نیازسنجی آموزشی و طراحی دوره های توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی»، بر ضرورت استمرار فعالیت‌های دانش بنیان کاربردی در زمینه مدیریت فعالیت‌ها و امور قرآنی تأکید کرد.

سیدعبدالرسول علم الهدی، رئیس مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع امام‌ حسین(ع)، نیز در بخش دیگری از این‌ نشست با تأکید بر ضرورت اهتمام بر مطالعات دقیق علمی برای حل مسائل فرهنگی، بیان کرد: به منظور افزایش دانش و مهارت مدیران قرآنی در حوزه آموزش‌های تخصصی قرآنی و همچنین اصول و مبانی مدیریت و اصول ارتباطات به طور عام و مسائلی که یک مدیر قرآنی با آن مواجه است، با استفاده از تجربیات مجموعه‌هایی که متولی مؤسسات قرآنی کشور هستند، پژوهشی جامع، به منظور شناسایی نیازهای آموزشی مدیران و توانمندسازی و بالندگی آنها، در دانشکده فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین(ع) صورت گرفته و الگوی علمی مربوطه طراحی و استحصال شده است.

حامد مسکوب، پژوهشگر حوزه مدیریت مؤسسات قرآنی، نیز ضمن تبیین مراحل مختلف پژوهش‌های مرتبط با مدیریت فعالیت‌های قرآنی و مهارت افزایی مدیران، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیر قرآنی تراز انقلاب اسلامی را بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تبیین کرد.

این ویژگی‌ها عبارت از عمیق بودن در اطلاعات دینی، آشنایی با علوم و معارف قرآن و عامل بودن، عنایت داشتن به نیازهای جامعه، ساعی و خستگی ناپذیر بودن، داشتن روحیه تحولی، پرهیز داشتن از تحول غلط، داشتن روحیه کار تیمی و تشکیلاتی، پرهیز داشتن از شتابزدگی و کار غیر معقول، برنامه ریزی و سرمایه گذاری دقیق، بهره‌مندی از محصولات فکری دیگران و عنایت داشتن به عدالت آموزشی.

یادآور می‌شود، دانشگاه جامع امام حسین(ع) به منظور ارتقای فعالیت‌های قرآنی اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی با موضوعات قرآنی کرده است که نشست نیازسنجی آموزشی و طراحی دوره‌های توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی دهمین نشست از این مجموعه بوده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالهادی فقهی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۹:۰۳
0
0
سلام
چقدر این گونه نشست ها عالی و کاربردی است.
با تشکر از انعکاس خبر
captcha