لزوم مراقبت حافظان قرآنی از آفت غرور
کد خبر: 3866693
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

لزوم مراقبت حافظان قرآنی از آفت غرور

گروه اجتماعی ــ رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: ما در دنیای حفظ قرآن آسیب‌هایی داریم که یکی از این آسیب‌ها، غرور است و برای برحذر ماندن از دام شیطانی باید از خود مراقبت کنیم.

لزوم مراقبت حافظان قرآنی از آفت غروربه گزارش ایکنا از مازندران، محمد مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، امروز چهارم دی‌ماه در دوره آموزشی ارتقای سطح حافظان قرآن کریم که در امام زاده عباس (ع) ساری برگزار شد، گفت: نزول قرآن نوعی تجلی است و وقتی قرآن نازل شد، حقیقت آن در نزد حق ماند و این قرآن که در دست ماست پایین‌ترین سطح آن حقیقت است تا ما قادر به درک آن باشم.

وی افزود: گویی حقایق دیگر وجود دارد که ما از آن حقایق آگاه نیستیم و اگر می‌دانستیم ممکن بود، طوری دیگر رفتار می‌کردیم.
بحرالعلوم با بیان اینکه، ایجاد غرور و عدم تعامل با دیگران از آفت‌های در کمین حفاظ است، تصریح کرد: ما در دنیای حفظ قرآن آسیب‌هایی داریم که یکی از این آسیب‌ها، غرور است و برای برحذر ماندن از دام شیطانی باید از خود مراقبت کنیم.

وی افزود: در قرآن جای توصیه به حفظ کردن قرآن نشده و این نشان می‌دهد که نباید حفظ، هدف باشد بلکه این گامی برای ورود به دریای معرفت است و در تدبر در قرآن تاکیدات زیادی داریم.

منش قرآنی مهمترین روش آموزش قرآن

به گزارش ایکنا در ابتدای این جلسه، سعید قربانی با تاکید بر اینکه، توجه به قرآن و حفظ آیات برای حافظین باید از سر نیاز باشد، تصریح کرد: برای فعالان آموزش قرآن بهتر است با بیان قصه‌های قرآنی و به‌کارگیری، روش‌ها و تاکتیک‌ها مختلف و از همه مهمتر منش قرآنی فراگیران را به یادگیری قرآن علاقه‌مند کنند.

وی با بیان اینکه، طول زمان حفظ قرآن، برای افراد مختلف، متفاوت است، افزود: اینکه برای حفظ قرآن دوره یکساله تعریف کنیم و شب و روز افراد را درگیر یادگیری الفاظ قرآن کنیم اقدامی درستی نیست.

رئیس دارالقرآن مازندران، با خطاب به مدیران و مربیان قرآن، گفت: نباید افرادی که ظرفیت و کشش حفظ را ندارند، اجبار کنید.

انتهای پیام
captcha