انجام نظارت بر ذبح شرعی در۱۰ کشتارگاه کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3864083
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

انجام نظارت بر ذبح شرعی در۱۰ کشتارگاه کهگیلویه‌وبویراحمد

گروه اجتماعی ــ مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: همه کشتارگاه‌های استان که شامل سه کشتارگاه صنعتی طیور وهفت کشتارگاه دام است، مباحث نظارت بر ذبح شرعی را انجام می‌دهند.

نظارت بر ذبح شرعی در۱۰ کشتارگاه کهگیلویه‌وبویراحمد انجام می‌شود

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام خادمی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، روز گذشته، 23 آذرماه در بازدید از کشتارگاه‌های دام و طیور استان، اظهار کرد: تمام محصولات استحصالی از کشتارگاه‌های دام و طیور استان، زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی تهیه شده و مسائل شرعی ذبح و مسائل بهداشتی به دقت در آنها انجام شده است.

وی افزود: در راستای پایش و بررسی مسائل ذبح شرعی و نظارت بر روند کار روحانیون ناظر ذبح شرعی، بازدید سرزده و فصلی در دستور کار قرار دارد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مسئله امنیت غذایی و بهداشت مواد غذایی با سلامت مردم سرو کار دارد و در دین اسلام ویژگی‌های خاصی برای این مهم وجود دارد.

خادمی بیان کرد: نقش ناظرین شرعی در کشتارگاه‌ها در کنار ناظرین بهداشتی وحضور آنان در راستای تامین غذای حلال بسیار قابل توجه و مهم است.

وی تصریح کرد: ناظرین وذابحین نسبت به حلیت گوشت و رعایت دستورات اسلامی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha