44 هزار دانش‌آموز پایه اول البرزی به مدرسه می‌روند
کد خبر: 3843949
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

44 هزار دانش‌آموز پایه اول البرزی به مدرسه می‌روند

گروه فرهنگی- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: سال تحصیلی جدید با حضور ۲۵۳ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سراسر استان البرز آغاز می‌شود که از این تعداد ۴۴ هزار نفر دانش آموز پایه اول ابتدایی هستند.

44 هزار دانش‌آموز پایه اول البرزی به مدرسه می‌روند

به گزارش ایکنا از البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز صبح یکشنبه،31 شهریور در آئین استانی «غنچه‌ها و شکوفه‌ها» ویژه کلاس اولی‌ها که در دبستان شایستگان کرج برگزار شد، اظهار کرد: امروز دانش‌آموزان کلاس اول و پیش دبستانی در مدرسه حاضر شده تا با معلمان خود آشنا شوند و زنگ شکوفه‌ها با حضور آن‌ها نواخته شود.
به گفته وی سال تحصیلی جدید با حضور ۲۵۳ هزار دانش آموز ابتدایی در سراسر استان البرز آغاز می‌شود که از این تعداد ۴۴ هزار نفر دانش آموز پایه اول ابتدایی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: امسال بالغ بر 6 هزار و ۷۰۰ کلاس ابتدایی در سطح استان دایر است.
قاسمی تاکید کرد: از تعداد ۲۵ هزار همکار فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش البرز، ۱۰ هزار نفر در دوره ابتدایی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد بخشی به عنوان معلم و بخش دیگر نیز در قالب مدیران مدرسه و یا پرسنل دفتری و اداری دوره ابتدایی کار می‌کنند.
قاسمی در ادامه افزود: امسال تعداد نوآموزان پیش دبستانی مدارس استان البرز نیز بالغ بر ۱۳ هزار نفر است.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید سه موضوع مهم را به عنوان سرفصل برنامه‌های خود در آموزش و پرورش البرز قرار داده ایم، گفت: نخستین موضوع نشاط و شادابی تربیتی است که با رویکرد معنوی و دینی و بر اساس اعتقادات ما دنبال می‌شود؛ به عبارتی بر رعایت مرز میان شادی و رفتارهایی که مورد پسند نیست تاکید می شود به ویژه در دوره ابتدایی که ایجاد مهارت نیز مهم است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در خصوص دومین برنامه مهمی که در سال تحصیلی جدید دنبال می شود، گفت: بحث ارتقای مدیریت بسیار مهم است زیرا معتقدیم مدرسه با مدیر موفق به کیفیت آموزشی خوب می‌رسد و در این قالب برای دانش‌افزایی و توانمندسازی مدیران و همچنین انتخاب مدیران توانمند در مدارس تلاش کرده‌ایم.
قاسمی افزود: سومین برنامه و نکته مهم برای ما در سال تحصیلی جدید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مطالبه مقام معظم رهبری و دولت است، در این مورد سعی کرده‌ایم در راستای اجرای سند تحول بنیادین در مدارس اقدامات اجرایی را پیش ببریم.
انتهای پیام

captcha