فعالیت ۲۵۰۰ هیئت مذهبی البرزی در دهه اول محرم
کد خبر: 3841946
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

فعالیت ۲۵۰۰ هیئت مذهبی البرزی در دهه اول محرم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: در دهه اول ماه محرم‌الحرام ۱۴۴۱ هجری قمری ۲۵۰۰ هیئت مذهبی در این استان فعالیت داشتند.

فعالیت 2500 هیئت مذهبی البرزی در دهه اول محرم

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، 23 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ماه محرم و نحوه برگزاری عزاداری در هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها، اباعبدالله الحسین(ع) را در تربیت نسل انقلابی و مؤمن مهم و اثرگذار دانست و اظهار کرد: در دهه اول ماه محرم‌الحرام ۱۴۴۱ هجری قمری ۲۵۰۰ هیئت مذهبی در این استان فعالیت داشتند.

وی قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی به‌منظور تبیین واقعه کربلا و اثرات آن در شکل‌گیری انقلاب‌های منطقه‌ای با حضور خطیبان توانمند، جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان عاشورایی و تلاوت قرآن کریم را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در دهه اول و دوم محرم در هیئات مذهبی استان البرز دانست.

ولایی‌برحق گفت: امروز مظلومان و مستضعفان عالم با تأسی از قیام حضرت اباعبد‌الله‌الحسین(ع) و با کمترین امکانات در مقابل ابرقدرت‌هایی چون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس ایستاده‌اند و آن‌ها را به چالش کشیده‌اند که نمونه بارز آن مردم مظلوم یمن هستنند که بیش از پنج سال است رژیم آل سعود نتوانسته بر آن‌ها غالب شود.

این مسئول بیان کرد: تا قیام حضرت اباعبد‌الله الحسین(ع) هست، اسلام هم زنده است و نور این قیام هرگز در دل بندگان مخلص خداوند متعال خاموش نخواهد شد و هرچه مستکبران عالم تلاش کنند تا این نور الهی را در دل بندگان خاموش کنند، نخواهند توانست.

انتهای پیام

captcha