مردم باید از موضع نمایندگان مجلس مطلع باشند
کد خبر: 3841836
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

مردم باید از موضع نمایندگان مجلس مطلع باشند

گروه سیاسی ــ امام جمعه کرج با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید در فرایند وضع قانون حضور داشته و در کمیسیون‌ها فعال باشند، گفت: نماینده مجلس نباید از موکلان خود، چیزی را پنهان کند در غیر این صورت، وکالتش باطل می‌شود.

مردم باید از موضع نمایندگان مجلس مطلع باشند/ اصل شفافیت آرا جدی گرفته شود

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 22 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به آفاتی که در عزاداری امام حسین(ع) دیده می‌شود، بیان کرد: مصلحان جامعه در رابطه با برخی انحرافات تذکر دادند اما مورد هجمه های مختلف قرار گرفتند. حرکت و قیام امام حسین(ع) که تا قیامت درخشان است و مسیر تاریخ‌ساز رسیدن انسان به زندگی سعادتمند در پرتو استقلال و آزادی بوده است؛ در برخی عزاداری‌ها چنان سخیف و خوار و خفیف می‌شود که دیگر خاصیتی نداشته باشد.

وی افزود: چقدر به سخنان و احادیث امام حسین(ع) در این روزها فکر کردیم؟ چقدر به علت قیام حضرت توجه کردیم؟ امام برای اصلاح ماده بود اما باید در جامعه تبیین شود که چه اتفاقی افتاده بود که نیاز به اصلاح داشت؟

حسینی همدانی گفت: عده‌ای در طول تاریخ سعی کردند به هر نحو که می‌توانند انواع خرافات و انحرافات را در شکل و محتوای عزاداری‌ها وارد کنند. برخی از این آسیب ها به اندازه‌ای جدی شده است که در مقابل اعتراض علما و مراجع جسارت و توهین می‌کنند اما باید این‌ها را گفت؛ چرا که امام حسین میزان اعمال است و معیار، ترازو و میزان باید دقیق و شفاف باشد و نباید اجازه دهیم حسین دیگری با اهداف و آرمان‌های دیگری به شکل دروغین به مردم معرفی کنند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: در مقابل هرگونه اعتراض به انحرافات اجتماعی و اخلاقی گفته می‌شود جلوی دزدی و اختلاس را بگیرید! در حالی که آسیب‌های اجتماعی و از بین بردن فرهنگ عمومی و ایجاد هرج و مرج اجتماعی بدترین نوع دزدی است که دشمن از طریق ابزارهای نوینی که در دست دارد به شکل نرمی در حال انجام آن است. امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و همه در مقابل این انحرافات مسئول هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به برخی آسیب‌های به وجود آمده در عزاداری‌ها، گفت: در اشعار مربوط به عزاداری‌ها آنچه در چند سال اخیر می‌بینیم تأکید بر رابطه نوکر و آقایی است و کمتر به روح امامت و امت که فلسفه اصلی ارتباط امام معصوم با مردم است پرداخته می‌شود و مخاطب خود را در مقابل ولی خدا در چنین فضایی مسئول نمی‌بیند. پیروی از امام از روی اراده و اعتقاد است نه صرفاً یک رابطه نوکر و آقایی فاقد اراده و شعور.

حسینی همدانی گفت: این یک حرکت نرم است و مردمی که با این گونه اشعار ارتباط برقرار می‌کنند در گذر زمان حال کار انقلابی و از روی اراده و اعتقاد مستحکم را ندارند.

وی ادامه داد: از همه عزیزانی که در برپایی مراسمات عزاداری محرم قدم برداشتن تشکر می‌کنم. از فرماندهی انتظامی بابت برقراری نظم و انضباط و همچنین از تدبیر دادستان و همکاری هیئت‌ها در ممنوعیت علم‌کشی تشکر می کنم. هر چند که علم‌کشی فی‌نفسه اشکالی ندارد اما هیچ جنبه بزرگداشت شعائر دینی هم ندارد و اشکالی و طرح‌هایی که در ساختن علم‌ها استفاده می‌شود نوعا خرافه و بدعت است.

وی در ادامه با اشاره به مسئله اقتصادی کشور و تحریم‌ها، افزود: نزدیک به یک سال و نیم است که آمریکا از برجام خارج شده است، ‌‌به زعم آن‌ها در حال حاضر باید نظام اسلامی تمام شده باشد، اما مردم ایران نشان دادند که با فشارها و تحریم‌های ناجوانمردانه از پای در‌نمی‌آیند و با مقاومت تا امروز در مقابل این جنگ ظالمانه ایستادگی کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در این شرایط مردم سختی‌ها و مشکلات را تحمل کردند، بیان کرد: لازم است آقایان برای رونق و تقویت تولید کار جدی و فعالیت بیشتری انجام دهند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه 6 ماه از سال رونق تولید گذشته ‌و خوب است که گزارشی داده شود که دستگاه‌های متولی چه اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند و چه سنگی را از جلوی پای تولید کننده برداشته‌اند، عنوان کرد: اگر به جای مسائل انتخاباتی و مسائلی مانند حضور زنان که در جلسات هئیت دولت مطرح می‌شود مسائلی مانند رونق تولید مطرح و برای آن وقت گذاشته شود قطعا نتایج بهتری حاصل می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با بیان اینکه تعبیری توسط رئیس جمهور مطرح شد که این امور در انتخابات درست می‌شود، متذکر شد: سوال در مورد رونق تولید این است که در استان البرز این مسیر چگونه طی شد؟ دستگاه‌ها در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند و رسانه‌ها این موضوع را از مدیران مطالبه‌گری کنند، استان البرز ظرفیت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی دارد و باید از جوانان برای رونق در این حوزه استفاده شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به نکات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: برای کاندیدای اصلح شاخص‌های فراوانی وجود دارد که به مرور طی هفته‌های گذشته بیان شده و می‌شود. یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه همه باشد این است که نماینده مجلس از طرف مردم، وکیل مردم است و در مجلس شورای اسلامی باید به نفع موکلان خودش حرکت کند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید در فرآیند وضع قانون حضور داشته و در کمیسیون‌ها فعال باشند، گفت: نماینده مجلس نباید از موکلان خود، چیزی را پنهان کند در غیر این صورت، وکالتش باطل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی مطالب مختلفی از جمله مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره مطرح می‌شود، گفت: مردم باید از موضع نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی مطلع باشند. گاهی در همین رأی دادن‌ نمایندگان، مرزبندی‌ با دوستان و دشمنان مشخص و اصح و غیر اصلح شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: صادق بودن و کاذب بودن نماینده در رأی دادن به لوایح مشخص می‌شود، گاهی افراد در تبلیغات جوری صحبت می‌کنند و در مجلس جور دیگرعمل می‌کنند لذا بحث شفافیت، بحثی جدی است. رهبری در ویژگی های سیاسی نماینده اصلح فرمودند؛ «باید مرزبندی مشخص با دشمن داشته باشند.» یعنی نماینده باید دارای چنین ویژگی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با طرح این سوال که ما این مرزبندی را از کجا متوجه می‌شویم؟ گفت: وقتی اصل شفافیت جدی گرفته شود، پاسخ این سوال نیز روشن خواهد بود.

حسینی همدانی خطاب به کسانی که قصد کاندیداتوری دارند و یا نماینده هستند و قصد دارند در دوره بعدی نیز کاندید شوند، گفت: باید از چنین مرزبندی‌هایی برخوردار باشید.

انتهای پیام

captcha