حذف ویزا راه دلالی را در اربعین می‌بندد
کد خبر: 3836679
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

حذف ویزا راه دلالی را در اربعین می‌بندد

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر ویزا رایگان باشد، راه برای دلالی باز می‌شود که برخی‌ها حتی از زائران نفری ۸۰ دلار گرفتند، ولی وقتی لغو می‌شود، دیگر این مشکلات پیش نمی‌آید.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت:‌ جلسه ستاد اربعین حسینی خوزستان ظهر امروز چهارشنبه 30 مردادماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در این مراسم با اشاره به توافق ایران و عراق جهت لغو روادید در ایام اربعین اظهار کرد:‌ وقتی ویزا رایگان باشد، راه برای دلالی باز می شود که برخی ها حتی از زائران نفری ۸۰ دلار گرفتند ولی وقتی لغو می‌شود، دیگر این مشکلات پیش نمی‌آید.

موسوی فرد همچنین با بیان اینکه گیت ورودی اتباع خارجی طی سال‌های قبل جدای از تردد زائران ایرانی بود، گفت: سال گذشته از مواکب استفاده می‌کردند و این بستر همسان بودن با ایرانی‌ها فراهم شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد": وقتی پارکینگ برای توقف خودروها در نظر گرفته می‌شود، مسئولان آن پارکینگ موظف به تأمین امنیت خودروها هستند، بنابراین تأمین امنیت و حفاظت از پارکینگ ها باید مدنظر باشد.

وی ادامه داد: انتظار داریم امسال هم اینطور باشد همانطور که در عراق هیچ تفاوتی بین اتباع مختلف نمی‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: در زمینه تأمین آب شرب سال گذشته مشکلاتی داشتیم که انتظار داریم امسال تحولی در تأمین زیرساخت های مرزها خصوصا آب ایجاد شود.

موسوی فرد با تأکید بر لزوم تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف گفت: با توجه به گرمای هوا و نیاز بیشتر به وسایل سرمایشی باید اهتمام بیشتری برای تأمین برق در مرزها داشته باشیم.

وی افزود: برای تأمین چشمه های سرویس بهداشتی نیز باید توجه لازم را داشته باشیم تا در این زمینه کوتاهی نشود.

نماینده ولی فقیه با ارائه پیشنهاد استفاه از ظرفیت نیروهای بسیجی برای خدمات رسانی در ایام اربعین ادامه داد: استقرار دستگاه مه پاش و همچنین نصب سایه بان نیز نباید فراموش شود.

موسوی فرد در پایان با انتقاد از وضعیت آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزها خصوصا شیب تند مسیر قبل از پل نو خرمشهر گفت: تأمین وسایل حمل و نقل و اختصاص راه دسترسی برای مواکب نیز از مهمترین دغدغه های موجود است.

وی افزود: ساماندهی خدمات رسانی مواکب که تعدادی هنگام خروج زائران و تعدادی مشخص نیز هنگام بازگشت زائران از مرزها فعالیت داشته باشند تا پذیرایی از زائران به صورت منظم و مستمر در مسیر رفت و برگشت انجام شود.

انتهای پیام

captcha