تهران؛ میزبان دومین گفت‌وگوی اسلام و هندوئیسم
کد خبر: 3836612
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

تهران؛ میزبان دومین گفت‌وگوی اسلام و هندوئیسم

گروه بین‌الملل ــ دومین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیسم چهارم شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، رئيس مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار این سازمان، از برگزاری دومین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیسم در روز دوشنبه، چهارم شهریورماه، با همکاری مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد.

وی افزود: این دور از گفت‌وگوها با سفر هیئتی عالی‌رتبه از اندیشمندان و اساتید آیین هندو به جمهوری اسلامی ایران، که از تاریخ دوم تا پنجم شهریورماه سال جاری انجام خواهد پذیرفت، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

رئيس مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: موضوع اصلی دور دوم گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیسم، «صلح و عدالت از دیدگاه اسلام و هندوئیسم» است و در آن اندیشمندان و اساتید هندی و ایرانی به ارائه مقالات و پژوهش‌های علمی خود در این زمینه می‌پردازند.

حجت‌الاسلام تسخیری با اشاره به همکاری مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای تحقیقات فلسفه هند در برگزاری این دور از گفت‌وگوها تصریح کرد: هیئت هفت نفره اساتید هندو در طول اقامت خود در جمهوری اسلامی ایران و در حاشیه برنامه اصلی از چندین مرکز علمی فرهنگی کشورمان بازدید می‌کنند و با تنی چند از اساتید کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

وی بر ضرورت تداوم گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیسم تأکید کرد و گفت: عنوان کنفرانس و گفت‌وگوی دينی بین اسلام و هندوئیسم موجب گسترش بیشتر پیام صلح و همدلی جهانی می‌شود و به طور قطع زمينه همكاری مشترک میان اندیشمندان مسلمان و هندو را بيش از پيش فراهم خواهد كرد.

رئيس مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشریح برگزاری نخستین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیسم یادآور شد: این دور از گفت‌وگوها آبان‌ماه سال 1396 با موضوع «معنویت از دیدگاه اسلام و هندوئیسم» با سفر هیئت عالی‌رتبه ایران به دهلی‌نو به ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در هند، برگزار شد و انعکاس بسیار مثبتی در جامعه میزبان داشت.

وی در پایان تأکید کرد: کشور هند و جمهوری اسلامی ایران روابط دیرینه و پیوند مستحکمی را در طول تاریخ به نمایش گذاشته‌اند و بدین منظور شایسته است که چنین گفت‌وگوی دینی به طور مداوم تدارک دیده ‌شود.

انتهای پیام

captcha