انتشار فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» در البرز
کد خبر: 3836580
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

انتشار فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» در البرز

گروه فرهنگی ــ سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز از انتشار فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» در این استان خبر داد.

انتشار فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» در البرز

قاسم سلیمانی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به با برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره و اظهار کرد: قصه‌ها با مضامین مختلف ریشه در فرهنگ بومی و سنتی دارد و قصه‌گویی پدربزرگان و مادربزرگان در این جشنواره نقش مهمی برای انتقال و ترویج آن‌ها از نسلی به نسلی دیگر ایفا می‌کند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز بیان کرد: از طریق قصه می‌توان روابط اجتماعی و دیگر مهارت‌های زندگی را به زبان ساده به کودکان انتقال داد و کودکان‌ را برای ورود به آینده آماده کرد.

وی افزود: جشنواره قصه‌گویی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، تبادل تجربیات مربوطه و احیای سنت قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» در سه بخش قصه‌گویی صحنه‌ای، فیلم ۹۰ ثانیه‌ای و بخش بین‌الملل برگزار خواهد شد.

سلیمانی گفت: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سه بخش قصه‌ زندگی من شامل بیان روایاتی از شیرینی‌ها، تلخی‌ها و پندهای زندگی به صورت فیلم ۹۰ ثانیه‌ای، قصه‌گویی صحنه‌ای شامل قصه‌گویی «کلاسیک سنتی» و مدرن «نوآورانه» و همچنین بخش بین‌المللی شامل قصه‌گویی نفرات برتر جشنواره‌های قصه‌گویی و قصه‌گویان حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مهرماه سال جاری در کردستان برگزار می‌شود، افزود: البرزیان علاقمند به شرکت در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و بین‌الملل تا ۱۷ شهریور و علاقه‌مندان به شرکت در بخش ۹۰ ثانیه‌ای تا دهم مهرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش «قصه زندگی من» باید فیلم‌های قصه خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.
انتهای پیام

captcha